ענת דוידוב שוחחה עם סמנכ"ל אור ירוק, יניב יעקב שהתייחס לקטל בכבישים: "התאונה של אמש הייתה נמנעת אילו הייתה מוצבת בכביש גדר הפרדה"
שישה בני אדם נהרגו ביממה האחרונה בתאונות דרכים. סמנכ"ל אור ירוק יניב יעקב התייחס לכבישי הדמים ולעשייה הממשלתית בנושא: "הבעיה המרכזית היא שהטיפול בתופעה אינו נרחב. שישה נהרגו ביום אחד! בכל סיטואציה אחרת הקבינט הביטחוני היה מתכנס, מתראיין ומחפש פתרונות. זה לא מעניין את הממשלה. אם בוחנים את הנתונים משנה שעברה רואים עליה מתמדת במספר תאונות הדרכים. תאונת הדרכים הללו התקיימו בכבישים שכבר שנים מוגדרים ככבישים אדומים. הממשלה ומשרד התחבורה מעדיפים להאשים את הנהג הישראלי ולא את התשתיות למרות שיש להם איך לפתור את הבעיה".
לשיחה הצטרף אמיר ירחי, תושב קיבוץ כברי, שבסמוך לו התרחשה תאונה קטלנית: "אני מוסר תנחומים למשפחה שבניה נהרגו בתאונה מיותרת לחלוטין. התאונה התרחשה בכביש מהיר שלאורך 2 קילומטרים שכולל נתיב בודד לכל צד וללא גדר הפרדה או שוליים. על פי אור ירוק זהו ההרוג השמיני ב-15 השנים האחרונות בכביש הזה, 4 מתוכם היו בשנה האחרונה. זהו הכביש היחיד שמוביל לבית החולים היחידי באזור והוא כביש פקוק ועמוס שאין לדעת כמה נהרגו בו עד היום בגלל שלא הספיקו להגיע לבית החולים בזמן".
עוד הוסיף: "בימים אלו בונים כבישים שיחליפו את כביש מספר 89 אך זה עתיד לקרות רק בעוד 3 שנים. כבר שנים אנחנו מבקשים להכניס אמצעי בטיחות בכביש , התאונה של אמש הייתה נמנעת אילו הייתה מוצבת בכביש גדר הפרדה. מכיוון שמדובר בכביש עמוס וצר מד"א לא יכלו להגיע במהרה אל הפצועים באמצעות האמבולנסים והזעיקו את יחידת האופנועים שתעקוף את התנועה. צוותי ההצלה עושים את המיטב אך יש הלשכות לכך שלא היה ניתן לאמבולנס להגיע למקום במהרה. פניתי לכל גורמי משרד התחבורה, ח"כ איתן כבל התייחס בוועדת הכספים לסוגיה והבטיח לטפל בסוגיית כביש 89 באופן אישי, זה היה כבר לפני יותר משנה. בתאונה האחרונה על הכביש הזה נמחקה משפחה שלמה. אני קורא לשר התחבורה להגיע ולבחון עצמו את הכביש, אם היה מדובר בפיגוע הוא ושאר השרים כבר היו מתייצבים כאן מזמן".
"אכן ישנה בעיה כלשהי עם הנהגים הישראלים אך אי אפשר להאשים רק אותם", הוסיף יניב: "האחריות של הממשלה והרשויות לייצר להם את התשתית המיטבית לנהיגה ולדאוג לאכיפה עבור אותם נהגים ששוקלים ללחוץ על הגז. יש לדאוג לכך שהנהגים יהיו מודעים לעובדה שהם יתפסו במידה ויבצעו עבירה. אכן הגדילו את מספר הניידות המשטרתיות בכביש תחת הנהגתו של השר גלעד ארדן אך זה לא מספיק. מדינת ישראל מבצעת פרויקט תעבורה בעשרות אלפי שקלים בתל אביב ועליה גם לטפל בכבישים האדומים בעדיפות הראשונה".
עריכה: איתמר זיגלמן