רדיו ללא הפסקה
רדיו ללא הפסקה
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
אילה חסון

האם יש סיכוי לתביעה ייצוגית נגד פלאפון?

facebook gplus twitter whatsupp קוד הטמע באתר אחר
533

אילה: "אם זו לא תוצאה של רשלנות אז על מה יש לתבוע פה?"


עורך הדין יוסף פוקס, מומחה תביעות ייצוגיות, שוחח עם אילה חסון ב-103fm על התקלה שנמשכה יום שלם בחברת פלאפון בעקבותיה לקוחות רבים לא יכלו להוציא ולקבל שיחות: "אם הצרכן לא קיבל שירות עליו שילם יש בסיס לתובענה ייצוגית".

אתמול (א') החלו דיווחים של לקוחות חברת 'פלאפון' על תקלות וקושי לבצע שיחות, גלישה באינטרנט ושליחת הודעות וואטסאפ. התקלה נמשכה כיממה שלמה ונפתרה רק הבוקר (ב'(. עורך הדין יוסף פוקס, שתבע בעבר את חברת סלקום בתביעה ייצוגית בעקבות תקלה דומה התייחס להתנהלות של חברת פלאפון בפרשה: "התקלה תוקנה ואנשים כבר יכולים לקיים שיחות בפלאפון שלהם. אין לי מושג מה גרם לתקלה בפלאפון אתמול ואני נכוויתי עם כולם. התקלה נבעה, בדומה לתקלה הגדולה של סלקום בשנת 2010, כתוצאה של תקלת ליבה חריגה ולא מגורם אנושי. בשנת 2010 השופטת דחתה את הבקשה לאישור התביעה הייצוגית בטענה שהחברה מיהרה לפצות את הלקוחות במידה מסוימת וכי מדובר בתקלת ליבה בלבד".

"לאחרונה המוסד של התביעות הייצוגיות חטף נוקאוט מהשרה שקד", פירט, "שלא כמו בעבר, מי שרוצה להגיש תביעה ייצוגית ולזכות את הציבור נדרש לגייס סכום של 16 אלף שקלים כדי לשלם את אגרת המשפט. דבר שצמצם את כמות התביעות הייצוגיות ב-90%. יש בזה היגיון כדי שלא כל אחד יגיש תביעה ייצוגית אך אני סבור שבשנים האחרונות בתי המשפט כבר למדו להעניש את אלו המגישים תביעות סרק. לדעתי זה היה כלי יעיל יותר מאשר חסימת הדרך מלכתחילה לאלו שאין בידם סכום שכזה למשפט".

"לא שמעתי על מישהו שהגיש תביעה ייצוגית עד כה כנגד 'פלאפון''", סיכם, "מבחינה משפטית על פי החוק, רשלנות אינה כתב הגנה לבקשה לאישור תובענה ייצוגית אך אם הצרכן לא קיבל שירות עליו שילם יש בסיס לתובענה ייצוגית".

 

עריכה: איתמר זיגלמן

03/09/2018

איילה חסון
איילה חסון