לרגל השנה החדשה ניסים משעל שוחח עם שדרני רדיו 103fm על השנה שחלפה וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם. מנכ"ל הרדיו אור צלקובניק בחר בריד הסטינגס, מנכ"ל 'נטפליקס'.
"הלכתי על 'איש שנה כחול־לבן' בזווית קצת אחרת", פתח צלקובניק את דבריו, והפתיע: "בחרתי במנכ"ל נטפליקס ריד הסטינגס. הוא אחד מהאנשים שאני נושא עיני אליהם. הפריצה של נטפליקס לשוק הישראלי היא בעלת השפעה עצומה לשוק הטלוויזיה ולרדיו".
ודאי יצא לכם לשמוע לא פעם את השם 'נטפליקס', אבל מה עומד מאחורי המפלצת הזו, שבשביל רבים מאיתנו מסתכמת ביישומון ובכמה שקלים בחודש? צלקובניק הסביר: "כל הסדרות וסרטי הקולנוע שמפיקים ב'נטפליקס', דוגמת 'כתום זה השחור החדש' או 'בית הקלפים', הם הפקות שיוצאות דרכם ללא תיווך טלוויזיוני. הם שינו את פני השוק ואת כללי המשחק. בארץ, ההערכות הן שבין 150 ל־200 אלף אנשים כבר נרשמו אליהם ללא תיווך, וזו הטלוויזיה שלהם".
"הקולנוע ה'מסורתי' קצת מתקשה עם השיטה החדשה של 'נטפליקס' שבה הסרטים והסדרות מגיעים ישירות לנייד, וכראייה לכך בפסטיבל קאן האחרון שנערך בצרפת, התעלמו מהסרטים שהפיקה החברה ולא הסכימו להקרין אותם", סיפר צלקובניק, שאמר כי "עם זאת, חרף ההחלטה של קאן, בפסטיבל ונציה אימצו את 'נטפליקס' לחיקם - מה שהפך לניצחון של ריד הסטינגס ו'נטפליקס' על תעשיית הקולנוע העולמית".
על הקשר בין 'נטפליקס' לבין רדיו 103fm הסביר אור: "אנחנו מנסים ליישר קו עם מה שהם עושים בעולם הדיגיטלי ולהגיע לנייד של האנשים. אנחנו מנסים לשבור את גבולות ההאזנה לרדיו דרך האפליקציה, דרך הפייסבוק, דרך השידורים שאנחנו עושים - ואם יש אדם שאני נושא אליו את עיני זה הסטינגס".
"הוא ענק והוא עשה את המהפכה האמיתית של העשור האחרון", אמר משעל. צלקובניק הסכים, וסיכם: "לשוק הישראלי נטפליקס חדרה בשנת 2016. השנה זו הייתה הפריצה הגדולה שלהם. הדרך שבה אנחנו מאזינים לרדיו ולתוכן בכלל משתנה בעקבות האיש הזה".
עריכה: מיכל דאבי