ניצב בדימוס ברונו שטיין, ראש אגף התנועה לשעבר, התייחס לתאונות האופניים החשמליים שהפכו למכת מדינה. בשיחה עם ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103fm סבר: "הכלי הזה עשוי לגרום למוות".
לרוב בתאונות בהן מעורבים רוכבי אופניים חשמליים, חלק מהאשמה נופל גם על הרוכבים עצמם שאינם מקפידים על בטיחות בדרכים. ניצב בדימוס ברונו שטיין, ראש אגף התנועה ומפקד מחוז מרכז לשעבר, הסביר לברהנו טגניה ולגלעד שלמור על מדיניות המשטרה הנוגעת לכלי המסוכן ולא חסך ביקורת מגורמים שאינם פועלים דיים לטענתו למיגור התופעה: "בתקופתי הבעיה הזו רק החלה, רק החלו להיכנס האופניים הקורקינטים החשמליים לכבישי ישראל. אלו היו אופניים עם מנוע עזר במהירות נמוכה מאוד. אנחנו רואים את המצב בישראל כיום, לא עברו שלוש שנים וזו כבר תופעה כלל ארצית".
"אני יודע היום את התוצאה שיכולה להיגרם מהאופניים החשמליים", סיפר, "שנה שעברה נהרגו בין 13-15 בנים אדם. עוד לא סיימנו את 2018 ואנחנו כבר ב-18 הרוגים. נקווה שלא יהיו עוד אך הסטטיסטיקה מדברת אחרת".
ברהנו תקף את המדינה: "עושה הרושם שהמדינה עושה עבודה קלה מאוד בנושא. היא לא מחייבת לעשות ביטוחים, לא מחייבת לעבור תיאוריה. לילדים אין אפילו מראות ופשוט נותנים להם להרג בכביש". שטיין הסכים עם דבריו: "האופניים החשמליים הם כלי נפלא ויעיל שניתן ליהנות ממנו אך בתנאים הקיימים המצב בעייתי. הייתי יוצר רשימה של הגבלות חדשות שיתחילו לאכוף אותן אך אנחנו כבר נמצאים בתוך התופעה החברתית ונצטרך לנהל מולה מלחמה.
"שוטרים באגף התנועה לא נדרשים לבצע מרדפים רבים כי כשאזרח נתקל במשטרה הוא בדרך כלל עוצר. רדיפה אחרי אופניים וקורקינט חשמלי היא אחרת. הם יברחו בתוך שניות ויהיו פגיעים מאוד. גם אם יחרימו לילד את האופניים, הוא תמיד יוכל לבקש מהוריו שיקנו לו חדשים".
שטיין תקף גם הוא את התנהלות המדינה והאשים: "איפה משרד התחבורה, החינוך, משרד התרבות, הבריאות ואפילו המשרד לביטחון פנים? יש להקים צוות בין משרדי שיציג את מסקנותיו מיד ולא בעוד 15 שנה. בשנת הלימודים הבאה הנושא חייב להיות חלק מבית הספר היסודי, חייבים לחשוף את האנשים לסכנות ולסרטוני האימה. הכלי הזה עשוי לגרום למוות".
על אחריות ההורים לתרבות הנהיגה של ילדיהם סבר: "אני חושב שהייתי דופק להורים בדלת בכל תאונת אופניים של בנם, מזמין אותם לחקירה ומטיל עליהם קנסות. להורים יש אחריות עצומה שאסור להם לברוח ממנה. מנגד, גם מבוגרים עושים תאונות פגע וברח, הם נמלטים מהמקום מתוך פחד במקום לעזור. מדוע יש ירידה בנהיגה של צעירים בשכרות לאחרונה? כי החליטו להחרים את הרכב ל-30 יום. הרכב בדרך כלל שייך להורים ואז הם נאלצים להתמודד עם הסיטואציה מול ילדיהם".
עריכה: איתמר זיגלמן