גדעון אוקו שוחח עם דורין, שרכשה מכשיר אייפון לפני כשנה, ולאחר שנשרף ניסתה לפנות למשווקים של אפל בארץ ונאלצה לפנות מגורם לגורם, כאשר אף אחד לא לוקח אחריות. לדברי חנות אפל בארץ בגלל שהטלפון נקנה בחו"ל הם לא יכולים לטפל בכך.
לפני שנה וחצי רכשת מכשיר אייפון 7 פלוס נוצץ ומשוכלל. ומה קרה?
"בשבוע שעבר התארגנתי לעבודה ולפתע הרחתי ריח שרוף. רצתי מהר לחדר והטלפון שהיה מונח על הדלפק, כשאינו מחובר לשום מכשיר עזר עלה באש".
הוא עלה באש למרות שאינו היה מחובר לחשמל?
"לכלום. לא היה מחובר לדבר ולא היה בשימוש. מתוכו של הטלפון, עקב החום והאיש הוא נפתח וניתן היה לראות להבות וגיצים".
איזה פחד. אז פנית לאפל ומה אמרו לך?
"מכיוון שהטלפון נרכש בחנות של אפל בחו"ל ולא באיידיגיטל שהם היבואן המורשה הרשמי, הם לא יכולים לטפל לי במכשיר. נאלצתי לנסוע למעבדה בראשון לציון שעובדת עם אפל העולמית. שם נאמר לי שלא מטפלים במקרים שכאלה ועליי לפנות לאפל עצמה".
האחריות של אפל לא תקפה בכל העולם וכל החנויות?
"זה בדיוק מה שחשבתי אך מסתבר שזו המדיניות".
אנחנו דיברנו עם איידיגיטל ואמרו לנו שאת הופנית למעבדה הרשמית של אפל ושלא העברת להם תמונות המתעדות את הנזק במכשיר ושהם ישמחו לסייע להם.
"הועבר ועוד איך. קיבלתי מספר של אפל והעברתי להם לסניף בחו"ל. כרגע אני תקועה בין אפל בארץ ובין איידיגיטל וממתינה למכשיר חדש".
עריכה: איתמר זיגלמן