עו"ד אורי אדלשטיין, מומחה למשפט אזרחי מסחרי ושותף במשרד הר זהב אדלשטיין ברמן, שוחח עם ענת דויודוב על ההשלכות המשפטיות של תקלת מיון המזוודות בשדה התעופה, שגורמת לעיכוב בהמראות. מהן הזכויות של הנוסעים, את מי אפשר לתבוע והאם תביעה ייצוגית באה בחשבון?
עו"ד אדלשטיין עדכן על החוק הקיים לפיו יש פיצוי על טיסות שיוצאות באיחור - "אם העיכוב מעל שעתיים אז הנוסעים המעוכבים יוכלו לקבל מזון ומשקאות, אם העיכוב מעל חמש שעות יש סיוע במימון מלון, הסעות למלון". לגבי פיצוי כספי נוסף מעבר להשבת המצב לקדמותו, ישנה הסתייגות: "אם חברת התעופה עשתה הכול על מנת להימנע מכך היא לא חבה בפיצוי, במידה והיא נהגה כמו שמצופה כדי להימנע מהתקלה".
לגבי תביעה ייצוגית, השיב אדלשטיין: "גם במקרה ייצוגית צריך גורם אשם. אם יש אשם אז זה יכול להתאים לגבי הנוסעים שניזוקו. ובכל זאת, חוק שירותי תעופה שמטפל באיחורי טיסות לא עוסק בסיטואציה שהטיסה יצאה ללא המזוודה. אפשר לתבוע את סוג הנזק הזה, אבל זה לא פיצוי אוטומטי".
עריכה: מעיין פופלבסקי