איפה הכסף
עם ענת דוידוב

ג'ונגל תחבורתי

מנכ"ל אור ירוק על הקורקינטים החשמליים: "המדינה לא הייתה ערוכה" • סגנית ראש עיריית ת"א השיבה לטענות: "זה חלק מהמהפכה בתחום התחבורתי של העולם"


הם נמצאים בכל מקום, נכנסים באין כניסה, ובעיקר מפריעים לתפקוד היומיומי שלנו על הכביש. אז מה אפשר לעשות עם סכנת הכלים הדו גלגליים הממונעים? ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק שוחח עם ענת דוידוב וחגי גולן בנושא: "הנתונים מראים שנהגי הקורקינטים החשמליים לא מצייתים לחוקי התנועה בשום צורה, הם לא חובשים קסדה, לא מתייחסים לתמרורים ורמזורים. אין אכיפה, ואין תשתיות. הרי בסופו של דבר צריך ליצור הפרדה בין הולכי רגל, כלים דו גלגליים ורכבים. כל עוד לא יגבירו את האכיפה ויעשו תשתיות אנחנו נראה יותר ויותר תאונות. זה כלי מצוין, אבל הרשויות חייבות להשקיע על ביצוע התשתיות ולהשפיע על האכיפה".

לשיחה הצטרף דני פנחסי, מורה לנהיגה בתל אביב שאמר: "אנחנו לא יכולים להעלים את הקורקינטים, זה צורך אמיתי, אבל עלינו להגביר את האכיפה. כשאני מלמד תלמידים נהיגה אני עוזר להם להבחין בקורקינטים שמגיעים מכל מיני כיונים. אני לא רוצה להכליל, כי יש הרבה כאלה ששומרים על החוק, אבל מי שלא עושה את זה מסכן את חייו ואת החיים של כל הנהגים בכביש".

לסיום עלתה לשידור סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו מיטל זהבי, ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה וטענה: "השימוש בקורקינט הוא חלק מהמהפכה בתחום התחבורתי של העולם, הרי כולנו תקועים בפקקים, בתוך העיר קיבולת הכבישים יורדת, ולכן, אנחנו בתל אביב עושים שבילי אופניים. הרי ברור לכם שלרכוב על אופניים ועל קורקינט זה חוקי במדינת ישראל. ישנה עכשיו חובת תיאוריה על הרוכבים", היא נכנסה ביולי האחרון, ובכל בתי הספר התיכוניים בכיתה י"א מדינת ישראל מממנת את התיאוריה". בהמשך הוסיפה להבי כי הם מקימים יחידת אכיפה לנושא הזה, "המצב ישתנה יותר לטובה".

02/10/2019

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


מה אפשר לעשות עם הכלים הדו גלגליים הממונעים?
מה אפשר לעשות עם הכלים הדו גלגליים הממונעים?  |  צילום: הדס פרוש/פלאש90
Paris