רשות חברת הדואר הודיעה היום (ג') במסיבת עיתונאים שכינסה, על תחילת השלב הראשון בתהליך הפרטת דואר ישראל, במהלכו יימכרו 20% מאחזקות המדינה בחברה.
חזי צייג, יו"ר דואר ישראל, שוחח עם ענת דוידוב והסביר על הליך ההפרטה הצפוי בחברה: "ב-2015 חתמנו על הסכם הבראה עם ארגון העובדים, משרד האוצר ומשרד התקשורת, ואבן הדרך האחרונה בהסכם היא ההפרטה. הוקמו מרכזי מסירה, לא בגלל הסכם ההבראה אלא כתולדה של כמות החבילות והסחר המקוון שהלך והתעצם בשנים האחרונות. ב-2015 הגיעו לישראל 20 מיליון חבילות, היום המספר עומד על בין 70 ל-80 מיליון חבילות בשנה, ותוך שנתיים הוא יגיע ל-100 מיליון חבילות. על מנת לעמוד בקצב הצמיחה הזה ולתת את השירות הטוב ביותר לאזרח, החלטנו להקים מרכזי מסירה שכונתיים ולקרב אותם לצרכן כך שיוכל לאסוף את משלוחיו במינימרקט מתחת לבית".
בהמשך דבריו סיפר: "בעצם התוכנית האסטרטגית שבנינו ותואמת לתוכנית ההבראה היא הקמת שלושה מנועי צמיחה. הראשון הוא הסחר המקוון שאמור להגיע לסכומים של 25 מיליון שקלים תוך שלוש שנים. 90% מהחבילות האלה מגיעות דרך דואר ישראל אז זה מנוע צמיחה משמעותי וכמות ההכנסות ממנו הולכת וגדלה. מנוע צמיחה שני הוא בבנק הדואר שאמור לתת שירותים פיננסיים, ואנו מפתחים אותו גם למוצרים ומכשירים פיננסיים ומקווים מאוד שביחד עם בנק ישראל נוכל לקבל רישיון לבנק מסחרי. כך הפעילות תהיה בעיקר ללקוחות עסקיים, אך אנו מכוונים ללקוחות קטנים ובינוניים. המשימה האחרונה שביצענו היא בנושא הקמעונאות שגם אותו אנו מפתחים, ורק לאחרונה התחלנו למכור חבילות סלולר בדואר ישראל ומוצרים נוספים יגיעו בקרוב".
האם ישנם מועמדים פוטנציאליים לקניית 20% מהחברה? צייג השיב: "ישנם מועמדים פוטנציאליים, ואני יכול להגיד לך שכמעט כל שחקן בתחום הלוגיסטיקה, בין אם זה קרנות המתמחות בלוגיסטיקה או שחקני לוגיסטיקה מקומיים וזרים המתעניינים ברכישת הדואר".
בסוף השיחה, התייחס יו"ר דואר ישראל חזי צייג לחשש של תושבי הפריפריה כי ההפרטה תפגע בהם: "הצרכנים הגדולים של החבילות הם דווקא תושבי הפריפריה, וזה בהחלט עשה מהפכה בכל העולם הצרכני והוריד את עלות הקניות של הצרכנים. הפריפריה לא תיפגע, היא רק תרוויח מזה".
עריכה: מיכל קדוש