איפה הכסף
עם ענת דוידוב

איך ייראו הלימודים בצל קורונה?

יו"ר איגוד המנהלים מנשה לוי הגיב לתוכנית שהציג שר החינוך לגבי שנת הלימודים בשנה הבאה: "לא קיבלתי שום דבר לגבי מה הולך לקרות"


שר התוכנית יואב גלנט הציג היום (ד') פרטים נוספים ממתווה חזרת מערכת החינוך לשגרה בתחילת ספטמבר, זאת על רקע העלייה במספר החולים והחשש מסגר כללי ומכאיב. על פי התוכנית המתגבשת במשרד החינוך, הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' יתקיימו בכיתות של עד 18 תלמידים בכיתה, ואילו שאר תלמידי בתי הספר מכיתות ה' ועד יב', יתחילו את שנת הלימודים בלמידה מרחוק עד להודעה חדשה. 

יו"ר איגוד המנהלים מנשה לוי שוחח עם ענת דוידוב והתייחס לחוסר הוודאות הרב שהוא חש בימים אלה כמנהל בית ספר: "קודם כל אני שמח שיש אמצעי תקשורת כי אני כמנהל במערכת החינוך לא מקבל ישירות את כל מה שקורה ממשרד החינוך. אני לא יודע מה הולך לקרות. ישנם שלושה מתווים אפשריים הבאים בחשבון ואצטרך להיערך לשלושה תרחישים. הראשון הוא שאין תחלואה והכל בסדר, ואז הלימודים יתקיימו כרגיל. התרחיש השני הוא תחלואה ברמה נמוכה ואז  תהיה למידה מעורבת ושילוב של למידה מרחוק עם למידה מקרוב בבית הספר. המכה הקשה היא במידה ותהיה רמת תחלואה גבוהה, ואז הלימודים מכיתות ז' עד יב' יהיו במרבית הימים מהבית חוץ מיום אחד עבור פעילויות חברתיות". 

איני רואה איך ידביקו את הפערים עד לתחילת שנת הלימודים

על היערכות בתי הספר להשבת הלימודים כסדרם במתכונת החדשה, סיפר לוי כי: "אם ניקח את התרחיש הסביר שהולך לקרות, והוא שנפתח את שנת הלימודים עם למידה מרחוק, תלמידים בקושי יהיו בביה"ס ואם כן הם יהיו בקפסולות שזה דבר מאוד קשה. יש הרבה מאוד דברים שאנו לא יודעים ואנו מגששים באפלה". יו"ר איגוד המנהלים מנשה לוי הוסיף: "אני מאוד מודאג ואיני רואה איך מצליחים להדביק את כל הפערים עד הראשון לספטמבר בין אוכלוסיות שונות כאשר יש בתים שאין בהם מחשבים". 

לשיחה הצטרף אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ברשויות המקומיות שהתייחס גם הוא לפרטי המתווה שפרסם היום שר החינוך: "גם אנו נצטרך להיערך ממה שאני מסוגל להבין מהתקשורת, נלמד את מה שצריך ללמוד ונעשה את מה שצריך לעשות כדי שהמערכת תיכנס לפעולה וכדי שהמשק ייצא לשוק העבודה. אנו מסוגלים להבין מה עומק האחריות שיש על הכתפיים של מנהלי אגפי החינוך ברמה הזו של ילדי כיתות הגן, ונעשה את כל מה שניתן". 

האם הופקו הלקחים הראויים מהשלכותיו של גל הקורונה הראשון? קמינסקי הסתייג והשיב כי: "היה לנו ניסיון להבין מה זה קפסולה, להבין שלומדת חצי כיתה, לא היה שום ניסיון בנושא של נוכחות מלאה של התלמידים עם חלוקה לשתי קבוצות. צריך לעשות את המקסימום ולהכין את הקרקע. אני מדבר על התגייסות מלאה, מהן התובנות ומהם האמצעים הלוגיסטיים שיהיו לי לטובת הכנת השנה, כמו כוח אדם. אני לא רוצה לומר שאני מודאג, אך אני מאותגר". 

עריכה: מיכל קדוש 

15/07/2020

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


לימודים בצל קורונה
לימודים בצל קורונה  |  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
Paris