בעקבות מבצע חיסוני הקורונה שהחל בישראל בסוף השבוע האחרון (ש') בהתחסנותו הפומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסתער הציבור על קופות החולים בבקשה להתחסן גם הם ולהסיר את איום הנגיף מעל ראשם.
עורך הדין רני כהן, לקוח קופת חולים כללית, סיפר על הניסיונות הרבים לקבוע תור לחיסון, לאביו בן ה-80: "הוא בן 80 עם מחלות רקע והחיסון הפיח בו טיפה תקווה, אני רואה אותו כל כך מיואש ובעצם נמצא ב-9 חודשים במאסר, אבל לצערי כל הניסיונות לקבוע תור לחיסון כשלו". הוא ציין כי גם אביו ניסה לתאם מועד לחיסון: "הלך לקופה, הוא רצה לקבל כבר את החיסון בקופה, דחו אותו כמובן. דחו אותו ואמרו לו דרך האפליקציה. מאחר ואבא לא מיומן באפליקציות ואנחנו ממעטים לבקר את אבא ניגשתי וניסיתי דרך האפליקציה וכמובן אי אפשר לקבוע".
לבסוף בתום המתנה של 40 דקות, הצליח עו"ד כהן לתאם חיסון לאביו, אך לרוע המזל התור תואם ל-3 בפרואר. "אני לא רואה היגיון לדחות את התור לחיסון לאבא שלי ובכלל לכל התושבים ב-40 ימים. מבחינתי אני חושב שכל הזמן אומרים לנו בתקשורת 'אנחנו במלחמה'. במלחמה על הבריאות, על הכלכלה, על בריאות הנפש של כולנו, אנחנו לא במצב רגיל כרגע, אם אתה במלחמה ולפי דעתי קופ"ח לא יעמדו בעומס, כמו שבצורה מאוד יעילה הציבו מתחמי בדיקת קורונה בכל יישוב, אני מצפה שמישהו ייכנס מתחת לאלונקה ויקימו מתחמי קורונה בתוך היישובים".
לשיחה הצטרפו עודד שטמר, מנהל מחוז מרכז קופת חולים לאומית ומלי קושא, אחות ראשית וראש אגף סיעוד, קופת חולים מאוחדת, שהגיבו לדברים.
עריכה: עופרי גליכמן