אם עברתם לאחרונה באחד מרחובות תל־אביב־רבתי, ודאי חלפתם ליד צמד המילים 'השינוי בדרך' באחד משלטי החוצות. הכוונה, אם כן, היא לעבודות התשתית שבסופן תוצב הרכבת הקלה ברחבי העיר, ותחבר את המרכז לפריפריה בהינף יד. איתן שוורץ, ראש מנהל תקשורת ותיירות בעיריית תל אביב־יפו, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm, וסיפר עוד על העבודות שמובילה העירייה בדרך אל היעד התחבורתי הנכסף.
שוורץ הסביר מדוע, על אף הקשיים הרבים, נכון וחשוב לבצע את עבודות התשתית בעיר: "זה ניתוח מאוד קריטי ואין אפשרות לדחות אותו - כי מצב הפקקים וההתניידות בעיר החריף מאוד בעשורים האחרונים". לדבריו, לא יהיה שינוי במצב התחבורתי "אם לא נעשה דברים דרסטיים".
בדרך לרכבת הקלה במטרופולין, נמשיך להתמודד עם קושי לנוע ברכב בעיר, קושי ששוורץ מעריך כי יימשך עשור שלם. "איכות החיים הולכת להיפגע - כולם ירגישו את זה", אמר, "יהיה עבודות, חלק מהנתיבים יהיו חסומים. הבשורות הטובות - בעוד 10 שנים תהיה עיר אחרת לגמרי". דוגמה טובה לכך היא הרכבת הקלה בירושלים, שלמרות הקושי שהיה כרוך בהנחת המסילות, מרחיבה את הלב כיום לירושלמים ומעוררת לא מעט קנאה בקרב תושבי הערים האחרות.
Posted by עיריית תל-אביב-יפו on Thursday, October 15, 2020
המטרה, על פי עיריית ת"א־יפו, היא לשפר את הדרך שבה אנשים מתניידים. "הדבר הזה בסוף יעביר יותר תל אביביים מהרכב הפרטי לאמצעים אחרים", הסביר שוורץ, "הרבה מאוד אנשים עושים היום את המעבר ואנחנו מקווים שעם הסברה וחינוך אנשים יבינו שעדיף לעבור לתחבורה אלטרנטיבית ציבורית".
עריכה: עופרי גליכמן