עו"ד נרי ירקוני, לשעבר ראש מנהל תעופה אזרחית, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד בהמשך לסגירת השמיים ושדה התעופה בן גוריון. ירקוני ביקש להניח זרקור על הנושא, וטען שמפתיע אותו לגלות שיש מטוסים שנחתו היום בצהריים בנמל התעופה, בשעה שכל חברות התעופה קיבלו הודעה רשמית על כך שנתב"ג סגור.
"אנחנו במצור. סגרו לנו הרמטית את שדה התעופה" ואתה בא ואומר שזה בלוף", שאל כספית את ירקוני שאמר שהוא לא חושב שזה בלוף הוא פשוט תוהה למה אמרו שסגרו את המדינה באון הרמטי, ועדיין רואים היום מטוסים נוחתים בנתב"ג, וזה קצת מפתיע. אולי מדובר במטוסי מטען? לא. "אם היה מדובר במטוסי מטען אנחנו לא היינו מנהלים את השיחה הזו", ביקש ירקוני להדגיש, "המטוס האחרון נחת רק היום בסביבות 12 וחצי בצהריים. זו הייתה טיסה מלוס אנג'לס של 'אל-על'. תראו, יודעים פה 48 שעות על הסגר, זה לא שהסגר תפס אותו למעלה בשמיים, ידעו על זה יומיים מראש, וטיסה מלוס אנג'לס היא בעייתית מאוד בימים אלו, בהקשר של הקורונה".
ירקוני ביקש להזכיר שכמה ימים לפני שנכנסה המוטציה הבריטית הוא שב להרים דגל והזהיר מפניה, אבל איש לא הקשיב. "אני לא מבין ברפואה שום דבר, אבל אנחנו חודש בסגר והתחלואה עולה. תראו, זה מגיע מאיזה מקום, זה לא מגיע מהאדמה. חושבים שאני רוצה סגר, אני ממש לא רוצה סגר, אבל אם ראש הממשלה בא ואמר שצריך סגר הרמטי אז שיעשה את זה. זה ממשיך אותו הדבר. יש איזשהו משהו קונסיסטנטי בשני דברים: א. ההחלטות מתקבלות בהיסטריה, גם הטובות וגם הרעות. ב. האמת לא מוסברת במלואה. זאת אומרת שההודעה הרשמית הייתה שנתב"ג נסגר, אבל הצו שמאפשר למטוסים לנחות פה היום בצהריים הוא צו רשמי שנתניהו חתום עליו. יש לי אותו".
בסיום הריאיון ביקש להזכיר שדווקא החיסרון של מדינת ישראל שיש לה נמל תעופה מרכזי אחד הפך במקרה הזה ליתרון, ושהרבה יותר קל לשלוט על התנועה של היוצאים והנכנסים, אבל אנחנו לא השכלנו לנצל את היתרון הזה, וזרקנו אותו לטובת פוליטיקה.
עריכה: עדן בן ארי