לרגל יום הצרכן הבינלאומי שחל היום (ג'), דו"ח המועצה הישראלית לצרכנות חושף - במהלך שנת 2020, בה התמודדה מדינת ישראל עם התפשטות נגיף קורונה, נצפתה עלייה של 70 אחוזים בכמות תלונות הציבור כנגד חברות רבות בישראל, בעיקר בענפי התקשורת והתעופה.
עורכת הדין הדס יעקובסון ארידור, יועצת משפטית במועצה לצרכנות שוחחה עם ענת דוידוב ב־103fm והביאה פרטים נוספים על ממצאי הדו"ח. לשיחה הצטרפה מאירה גינסברג, לקוחה של חברת טיולים שנתקלה בבעיות לבטל את חופשתה בעקבות הקורונה, שסיפרה על המצוקה שחוותה בקשר עם החברה.
בדבריה, תיארה עו"ד יעקובסון ארידור את המשבר הקשה שעבר על המשק הישראלי מפרוץ המגפה: "אין ספק שהקורונה יצרה משבר צרכני לא פשוט, ורואים את זה בכל המדדים. מעבר הקפיצה האדירה בתלונות, ניתן לראות את אופי התלונות שהשתנה. אם בעבר, בתחום התיירות, היינו מקבלים תלונות על חדר בבית מלון שלא היה לו נוף לבריכה אלא ולחניון, כעת התלונות נסובו סביב ביטול הנפש או הטיסה, והלקוחות רק רצו את הכסף ולא קיבלו שום שירות".
עוד הוסיפה, כי: "הייתה בעיה נוספת - מרבית בתי העסק פשוט לא פעלו. אנו בתקופת סגרים וכולנו יום בהיר אחד מצאנו את עצמנו בבית, והרבה מהדברים שרצינו לעשות נסגרו. ברגע שסגרו את השמיים, פנינו לחברות, אבל יש זכות צרכנית ומחויבות מאוד ברורה. פונים לבית העסק ומתחיליים ללחוץ עליהם ולהבהיר להם שהם צריכים להחזיר את הכסף, כי בסוף הם גם יהיו חשופים לתביעות יותר מסובכות. היו לנו הצלחות יפות, חלק עם חברות קטנות וחלק עם חברות תעופה גדולות כשהמדינה נכנסה לתמונה".
עריכה: מיכל קדוש