האלבום 'קח אותי לשם' של שרון חזיז ראה אור בשנת 1994, ופתח עבורה את השער ללב המיינסטרים הישראלי. מי שגדל באותן שנים זוכר היטב כיצד האלבום עורר סערה בזכות קליפ פרובוקטיבי שליווה את אחד משיריו, 'השמיים של יוליה'. לצד שני השירים שחרכו את הרדיו הופיעו עוד 9 שירים נוספים, במנעד שנע בין פופ מוקפד ועדכני לרוק המיינסטרימי שאפיין את התקופה. 27 שנים חלפו מאז, וחזיז, מקסימה כתמיד, הגיעה לספר ולהיזכר בשיחה עם רז שכניק.
"'קח אותי לשם' היה להיט הפריצה", נזכרה, "אני זוכרת את הימים שירדתי למכולת בתל אביב, ופתאום התחילו לדבר איתי על זה שהייתי בטלוויזיה, אצל רבקה מיכאלי". לדבריה, הלהיט שאותו כתבו מאיר גולדברג ושי להב, שגם הלחין את השיר, היה הבחירה של הד ארצי להישלח ראשון לתחנות הרדיו. "כשחיים שמש, ראש המחלקה הישראלית, רצה את זה - אני התבאסתי. אמרתי שבקושי שומעים אותי שרה שם. זה היה אז על גבול המביש להוציא פופ החוצה - קצת קל, רדוד ומוקצה". למרות זאת, אמרה, "תמיד אהבתי פופ. הבנו שאנחנו רוצים עולם עשיר יותר של פופ וכן להביא משהו חדש".
בלהיט 'השמיים של יוליה' השתתפו 24 כנרים, שהקלטתם הייתה הרגע שהכי ריגש את חזיז לאורך הפקת האולפן. גם את השיר הזה כתב גולדברג, ודודי לוי הוא זה שהלחין אותו. "דודי ממש חינך אותי. יש לו חלק בחינוך המוזיקלי שלי, והוא לא ויתר לי בכל מה שקשור לעבודת האלבום", נזכרה.
להיט גדול נוסף ששודר בתוכנית היה 'הולכת ממך', מתוך אלבומה השני 'בת הקוסם' (1996). השיר הצליח לחבר בין מאיר אריאל, זאב נחמה ותמיר קליסקי לכדי להיט פופ ענק ובלתי־נשכח. "בהתחלה חשבתי שהשיר הזה הוא סוג של ריקוד עם, ולא התחברתי", גילתה, "באנו למאיר עם 2 המילים 'הולכת ממך'. היו שם שיחות ודיבורים ונולד שיר מאוד פמיניסטי. אני חושבת שהשילוב של הטקסט של מאיר עם הלחן והקליפ שליווה את השיר - כל אלה העבירו מסר חשוב".
לקראת סוף השעה הגיעו לדואט של חזיז עם עברי לידר, 'פנסים', שיר הנושא מתוך אלבומה השלישי שהפיק לידר, ושראה אור ב־2001. "זה השיר שאני הכי אוהבת שלי, הוא עושה לי מצב רוח", אמרה, וגילתה: "עם עברי לקח לי מלא זמן, ומהאלבום הרביעי כבר כתבתי את השירים שלי בעצמי". אגב, הקול של לידר היה חלק מסקיצה של השיר, ורק אחר כך החליטו השניים יחד עם חברת התקליטים להפוך אותו לדואט.
לחזיז הצעירה היה אז פאסון, כשהשירים הפכו ללהיטים. היא כבר הייתה כוכבת מהמסך, אחרי שהשתתפה בסדרת הקאלט 'עניין של זמן'. "הייתי על במות מגיל צעיר, אז הפרסום לא סובב לי את הראש", אמרה. עם זאת, הופעותיה על המסך ובתחנות הרדיו, סיפרה, גרמו לה מעת לעת גם לחרדות: "בגלל שהייתי צעירה לא ידעתי ליהנות מזה". לדבריה, לקחה קשה את הביקורת על כך שהופעותיה היו פרובוקטיביות. "היום אני מבינה שזו שטות, הייתי צריכה ללכת על זה בכל הכוח", חייכה, וסייגה כי "זה לקח את תשומת הלב מהמוזיקה וזה מאוד ביאס אותי".
27 שנים אחרי, נראה כי כיום אין כבר תפישה שמבדילה בין ההופעה לצלילים: "אני עפה על נועה קירל", הודתה חזיז, "היא עושה הכול. היא גם נראית טוב וגם שרה מעולה. אז זה לא היה ככה".
חזיז, חמושה בכלבה המקסים ארנולד (אנחנו כבר מתגעגעים!), סיפרה כי היא ממשיכה להופיע על הבמות גם כיום, בין השאר בהופעות מוזיקליות קטנות ברוח הקורונה, וכן על במת תיאטרון הבימה במסגרת המחזמר מאמא מיה.
פרויקט 'אלבומי המופת' מפגיש בכל שבוע את העיתונאי רז שכניק עם גדולי המוזיקאים בישראל. יחד הם יוצאים למסע אל האלבומים שהיו סימני דרך בקריירה שלהם - ובפסקול הישראלי.
לרשימת התוכניות המלאות בפרויקט לחצו כאן.
עריכה: יניב מורוזובסקי