איפה הכסף
עם ענת דוידוב

אל על וארקיע - האיחוד?

11880

חברות התעופה במגעים למיזוג • מיכל רז חיימוביץ' ('גלובס'): "ארקיע דחפה לזה יותר" • יוסי פישר, מומחה תעופה: "צריך להיות בין ארקיע לישראייר"


חיבור משמיים? חברת התעופה 'אל- על' הודיעה אמש (ב') כי היא בוחנת עסקת מיזוג פוטנציאלית עם חברת 'ארקיע'. על פי העסקה המסתמנת, אל על תרכוש את מניות ארקיע בתמורה להקצאת ניירות ערך של אל על לבעלי המניות של ארקיע. עם זאת, הובהר כי טרם נחתם מזכר הבנות או הסכם מחייב בין החברות. . מיכל רז חיימוביץ ('גלובס') ויוסי פישר, מומחה תעופה ותיירות, שוחחו עם ענת דוידוב ב־103fm והגיבו על הידיעה.

חיימוביץ' עדכנה: "ארקיע היא זו שדחפה לזה יותר, היא נמצאת על המדף עוד לפני המשבר ועכשיו יש הזדמנות. ברגע שאל על מוותרת על חברת הבת שלה, ארקיע אמורה להיכנס למשבצת הזו שמתפנה", אמרה חיימוביץ'.

יוסי פישר טען כי "המיזוג צריך להיות בין ישראייר לארקיע. הן דומות ב -DNA שלהן והן מטיסות את אותו סוג מטוסים. זה מיזוג מתבקש". עוד הוסיף, והתריע: "אנחנו מצמצמים את הפעילות. ישראייר הפסיקה לטוס בשבת בגלל הבעלים החדשים, ארקיע תפסיק לטוס בשבת, ואל על לא טסה בשבת. פתחנו את הדלת, החלונות והגג לחברות הזרות שיגדילו עוד יותר את הנתח שלהן. כי השבתות והחגים זה עיקר פעילות הנופש".

לדעתו, "זה נעשה אך ורק לשרת את בעלי המניות. אני לא רואה את ההנאה של הציבור מזה. אני חושש שמי שישלם על המיזוג זה משלמי המיסים הישראליים".

      

עריכה: עופרי גליכמן

19/10/2021

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


אל־על וארקיע בדרך למיזוג?
אל־על וארקיע בדרך למיזוג?  |  צילום אילוסטרציה: Ingram Image
Paris