סיון כהן

תזכרו את השם

אנו חיים לצד הפייסבוק במשך שנים • עם זאת, ייתכן ששמו ישתנה לדרישתו של המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג • דרור גלוברמן ('קשת 12') עם הפרטים


פרסומים מפתיעים למדי חשפו כי חברת פייסבוק מתכננת לשנות את שמה כבר בשבוע הבא, כאשר מטרת השינוי היא מיתוג מחודש שישקף את המיקוד של החברה, כך על פי מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג. דרור גלוברמן ('קשת 12') שוחח עם גדעון אוקו ב־103fm והביא פרטים נוספים על הבשורה. 

"נראה שזה יקרה שבוע הבא", סיפר גלוברמן, "אפשר להגיד שזה מהלך קצת דומה למה שעשתה חברת האם של גוגל כשהחליפה את שמה ל־Alphabet, כדי להגיד 'אנחנו עושים עוד הרבה דברים'. זו אמירה פילוסופית וטכנולוגית מעניינת שפייסבוק מנסה להגיד עם המוצרים החדשים שלה".

נראה שחברת פייסבוק, שקיבלה ביקורות קשות על השלכות השימוש בה, מעוניינת לפתוח דף חדש ולשים את העבר מאחור. "בממשלה הוכרזו על שתי ועדות שרוצות לבחון איך להתמודד עם הנזקים של הרשתות החברתיות", אמר, והדגיש: "אנחנו באיחור דרמטי, פייסבוק בחיים שלנו כבר 10 שנים ויש לא מעט עבודה. מצד אחד לא רוצים לחסום את חופש התחרות, הטכנולוגיה וחופש הביטוי, שכן גדל בזכות הרשת החברתית".

בהמשך דבריו חשף גלוברמן מהו היעד הבא של מארק צוקרברג: "היום כל המשאבים של פייסבוק מכוונים עבור מילה חדשה - 'Metaverse'. זה היעד החדש שלהם, להקים עולם שלם שיהיה תלת מימדי בו החיים שלנו הולכים להתנהל ביקום מקביל, ובשביל עולם כזה צריך מטבע כדי לקנות. הם רוצים להקים עולם כלכלי שלם".

עריכה: שני רומנו

21/10/2021

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


מארק צוקרברג
מארק צוקרברג  |  צילום: Drew Angerer/Getty Images
Paris