אשת העסקים והפרסומאית יפית גרינברג, הידועה כ־ג. יפית, הלכה אתמול (ג') לעולמה בגיל 70 לאחר מאבק עיקש במחלת הסרטן. יפית הייתה אשת פרסום מובילה ופורצת דרך, שללא ספק הייתה מחלוצות התוכן השיווקו במדינה. בין לקוחותיה נמנו לאורך שנים בתי העסק המוכרים בישראל, בהם קבוצת שטראוס, עלית, סנו תנובה ועוד. הבוקר ספדה לה בתוכנית 'שבע־תשע' ג'ודי שלום ניר מוזס, שדרנית 103fm שהייתה חברתה.
ג'ודי נזכרה במפגש הראשון שלה עם גרינברג לפני כ־40 שנה: "אבא שלי הכיר לי את יפית, היא התחילה אז את הטור פרסום של ב'ידיעות אחרונות'. אני זוכרת שאבי ז"ל אמר לי 'זאת יפית אני רוצה שתהיו חברות, היא תגיע רחוק מאוד'. ומאז שמרנו על קשר 'און אנד אוף'. הוא הרגיש את האנרגיות, את האמביציה. היא הגיעה אליו עם רעיון חדש - המדור הפרסומי שלה ב'שבעה ימים'. היא כל הזמן חשבה מחוץ לקופסה. לא שמעתי במהלך השנים משהו שלילי עליה, כי עשתה הכול בצורה נעימה ונחושה, לא דרסה אנשים".
ג'ודי שיתפה כיצד הגיבה למשמע הבשורה על מותה של יפית: "הייתי קצת בשוק. ידעתי שהיא חולה, זה כבר הרבה שנים – אני חושבת ששלוש שנים. כל פעם חשבנו שהיא התגברה והטיפולים עזרו, היא הייתה חוזרת והולכת עם פאה ובלי פאה. הייתה עושה סיבובים יומיים בכיכר המדינה כל יום, מלאת אנרגיה וספורט. הייתי בלוויה אתמול ושמעתי את ההספדים - זה לא הגיוני פשוט שהיא לא באזור כי היא נראית נצחית. היא פורצת דרך האישה הזאת".
עוד סיפרה על דמותה: "יפית גרינברג, האישה המדהימה הזאת, היה לה ים של ביטחון עצמי, לצד חברות וחמלה ועזרה למיליוני אנשים. היא אהבה את עצמה, אהבה את הגוף שלה, את ההתנהלות שלה. הזוגיות שלה עם בני זה משהו שבאמת מעורר קנאה כמעט. הם היו כמו נשמות תאומות. הלוואי על כולנו זוגיות מקסימה כזאת".
גרינברג נמנתה עם בעלי הרשת 'סטימצקי', וג'ודי נזכרה כי "היא קידמה את 'סטימצקי' בקולה כל הזמן, גם כשהייתה חולה מאוד. הקול שלה היה כל כך מוכר ומזוהה. השבוע שמעתי פרסומת של 'סטימצקי' וזה לא היה הקול של יפית. הצטמררתי, לא ידעתי שהמצב עד כדי כך. מרוב שהרגשתי רע בנשמה פחדתי להתקשר לשאול מה קורה? למה יפית לא מדברת? כשלא שמעתי אותה ברדיו, זה היה הסימן מבחינתי הכי מובהק שיש לנו פה בעיה".
עריכה: עופרי גליכמן