בשבוע שעבר המליצה עיריית ירושלים על הקמת שכונת מגורים באזור עטרות שבצפון העיר, מעבר לקו הירוק. למרות זאת, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ממרצ מקדם הקמת שדה תעופה ישראלי־פלסטיני במתחם הנטוש בעטרות. הבוקר הוא שוחח עם בן כספית וינון מגל ב־103fm והסביר את היתרונות בכך.
השר פריג' ציין כי "היום הקיבולת של בן גוריון כמעט מקסימלית. חייב שדה תעופה משני, כשיש תשתית אסטרטגית קיימת, אתה רוצה להרוס? זה אמור גם לתת מענה לכל ירושלים ועוטף ירושלים, וגם לתושבים הפלסטינים שעוברים עינוי כדי לטוס לחו"ל".
עוד הוסיף: "מבחינה כלכלית, עפ"י המודלים הקיימים בעולם בשדות תעופה מקבילים זה יוביל להכנסה שנתית מבורכת. שדה תעופה בתוך לונדון, שהרבה יותר קטן מעטרות, מכניס חצי מיליארד פאונד בשנה. כל התנאים קיימים. ישבתי עם האלוף דגן, ראיתי תוכניות עבר שעדיין קיימות ורלוונטיות ויכולות לפתור את כל הסוגייה הזאת. ביומיים הקרובים אני ומרב נשב על זה לעומק. זה ההיגיון הפשוט".
ינון מגל תהה האם להערכתו שיתוף פעולה בין ישראל והרשות הפלסטינית יוכל להתקיים, השיב השר: "אתה יוצא מנקודת הנחה ששום שת"פ עם הרש"פ לא יעבוד על פי העבר. אני מדבר על שדה תעופה שטוב לשניהם, אינטרס הדדי, לא אחד על חשבון השני. אני נותן פתרון, שדה תעופה משני שאני זקוק לו ולצד הפלסטיני אני נותן טרמינל שהוא יוכל לבצע קשר עם העולם. תאר לך שפלסטיני שגר ברמאללה ורוצה לטוס לפריז - ייקח לו יום שלם".
כמו כן, הבהיר: "עפ"י המתווה המוצע - יהיה טרמינל פלסטיני וטרמינל ישראלי ומערכת בידוק אחידה. יהיה טרמינל פלסטיני עם דיוטי פרי פלסטיני ודיוטי פרי ישראלי. האחריות הביטחונית עלינו". השר טען: יש רוב במדינת ישראל יהודי וערבי שרוצה לחיות כאן בשלום ובחיבוק. אני רוצה לתמוך ברוב הזה. הרוב רוצה לחיות כאן, מחפש חיים טובים. בואו נעודד ונתמוך בו".
אז התפתח ויכוח בין מגל לשר, כאשר ינון אמר: "אתה חריג מאוד בנוף הערבי". פריג' השיב: "אני לא חריג. אתה רוצה אותי חריג כי זה לא מתאים למחשבות שלך, אני מייצג את דעתם של הרוב".
עריכה: עופרי גליכמן