ד"ר אסתי בן חיים, מנהלת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, הגיבה לדו"ח שיצא היום (ג') בנושא, כאשר לדבריה, יש ירידה של 77% במספר התלונות על המוסד לביטוח לאומי. "מה שבעיקר גרם לשינוי הזה, זה שעברנו למעשה לפאזה אחרת. בהתחלה בגל הראשון והשני (של הקורונה) אנשים חיפשו בעצם את רשת הביטחון הכלכלית, ולכן הרבה מהתלונות נגעו לנושא של דמי אבטלה וכדומה. ואילו בגל השלישי והרביעי, אנחנו רואים שפרט לנושא הזה, יש עוד נושאים", אמרה, וציינה גם את ההתייעלות, לדבריה, של הביטוח הלאומי כחלק מהסיבות לירידה בתלונות.