איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"אני מתואם באופן מלא עם יו"ר המפלגה גנץ"

ח"כ ביטון על הסיבות בגינן הקפיא את עבודות ועדת הכלכלה: "אני מקווה שהמשבר ייפתר בתוך ימים" • וגם קרא לשרת התחבורה להקפיא את הרפורמה בתחב"צ


יושב ראש וועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון יצא בהודעה לקואליציה בה הוא מודיע כי מקפיא את עבודת הוועדה, ולא ימשיך להצביע עם הקואליציה - מלבד הצבעות אי אמון. זאת בשל מחלוקת עם שרת התחבורה מרב מיכאלי, ועם שר החקלאות עודד פורר. ענת דוידוב ביקשה לשוחח עם ח"כ ביטון על הנושא, והוא הסביר מה עומד מאחורי ההחלטות שלו.

בפתח דבריו אמר כי הרפורמה בתחבורה הציבורית תייקר משמעותית את הנסיעות עבור תושבי הפריפריה, "תדמינו שהיו מייקרים את הדלק במאה אחוז המדינה הייתה גועשת. האנשים האלה אין להם פה ואין להם לשון ועושים להם כזה עוול, ואני אומר לממשלה תעצרו אל תעשו את המעשה הזה, ולפעמים צריך להגיד עד כאן. לדעתי הרפורמה נעשתה בחטף, בפזיזות, היא הייתה שייכת לחוק ההסדרים הקודם, היא הוצאה ממנו. השיקו את הרפורמה ללא התייעצות עם ועדת כלכלה, ורק לציבור השאירו רק חמישה ימי עבודה להתייחסות".

חבר הכנסת ביטון הסביר שיש לו כעס גם על הנעשה לציבור החקלאים בענף הלול, אבל הדבר נמצא בטיפול שר החקלאות, שהגיע לפגוש אותו, וכעת הוא נמצא במשא ומתן עם החקלאים בענף ההטלה והצומח. "אותה האלמנה שנפגעה בפיגוע אביבים, ויש לה לול קטן שמניב 7,000 שקל ואומרים לה אין יותר לול בתוך המושב, תצאי מפה. היא שואלת לאן? איפה האדמה שלי? איפה הקרקע שלי? איזו עזרה אתם נותנים לי בכדי להסב את הלולים שלי ללולי חופש? אנשים ממלאים את פיהם מים וסוגרים לה את הלול. הרי מי מגדל ביצים במדינה? אלה האנשים שנמצאים עכשיו בסכנה"

אבל וועדת הכלכלה שאתה עומד בראשה באמת נלחמת למען החלשים, אבל בזה שאתה מפסיק היום את עבודת וועדת הכלכלה אתה בעצם פוגע בהם. אתה פוגע באותם אנשים שאתה בא לטפל בהם.

"וועדת הכלכלה היא שיאנית הדיונים בכנסת, ושיאנית החוקים הממשלתיים. ידענו להיות בשירות הממשלה ולהביא רפורמות כלכליות - בעוד חלק ממשרדי הממשלה לא ידעו לעבוד עם הוועדה שאמורה לפקח עליהם - עד לכדי התעלמות. יש רגעים שאתה חייב לעשות מעשה. מקווה שהמשבר הזה יימשך ימים ספורים בלבד ונשוב לעבודת הועדה ונמשיך בעשייה. אני קורא לשרת התחבורה לעשות מעשה. או להקפיא את הרפורמה ולגבות אותה בתקציב בכדי שלא יהיו התייקרויות לאף אוכלוסייה חלשה, אבל מה הם עשו במשרד התחבורה? הם אמרו שהכי חשוב זו התחבורה הציבורית וניידו מיליארדים לתשתיות ולנתיבי תחבורה ציבורית - הם דאגו לכל מה שתומך בתחבורה הציבורית חוץ מלסבסד את הנסיעה. לא רק שלא סבסדו, בסוף גם לקחו להם כסף מהכיס".

חבר הכנסת ביטון טען כי שר הביטחון בני גנץ, יו"ר מפלגתו, מעורב בכל התהליך והוא מתואם איתו באופן מלא."כל המפלגה תילחם למען הגליל והנגב, למען האוכלוסיות המוחלשות - לא משנה אם הם דתיים, חילוניים, או מסורתיים. אנחנו נלחם למען העניים כי זו השליחות שלנו"

אז מה שאתה אומר לי עכשיו הוא שכל כחול לבן לא יצביעו עם הקואליציה?

לא. כרגע זה אני, אבל אנחנו נחושים להביא את התוצאה הזו. זה על דעת יו"ר המפלגה, וזה בערכים שלנו. תאמיני לי שהנפגעים בתחבורה הציבורית הם ערבים ויהודים, חרדים, דתיים, חילונים, ומסורתיים.

כחול לבן פוזלת לציבור הזה כי אנחנו אולי אוטוטו עומדים לפני בחירות?

כחול לבן היא ממלכתית והיא תעבוד גם בשביל מי שלא הצביע לה כי זה המעשה הנכון. לממשלה יש יתרות, אז למה אנחנו פוגעים בחלשים?

זה נורא פוליטי

תרשמי שלא מיכאל ביטון ולא כחול לבן ולא שר הביטחון יפילו את הממשלה הזו. אנחנו לא נאפשר פגיעה בחלשים, זה קו אדום. אנחנו יצרנו את זה? לא! הרפורמות האלה הגיעו בזמן פגרה וללא שום תיאום איתנו. אנחנו נתנו הזדמנות לממשלה הזו, אבל יש נקודות שאנחנו לא נאפשר. ניתנה התחייבות לשר הביטחון שכל רפורמה בחקלאות תהיה בתיאום איתו, אבל ההתחייבות הזו הופרה וספגנו, המתנו, חיכנו, ועכשיו אני שמח ששר החקלאות החל בשיח טוב יותר עם החקלאים. אנחנו מנהלים את המשבר הזה, והוא צריך להיגמר מהר. אני קורא שוב לשרת התחבורה ולשר האוצר לפעול, לשבת, ולהביא הסכמות. אני לא רוצה 100 אחוז הסכמות, אני רוצה 80 אחוז.

עריכה: עדן בן ארי 

25/05/2022

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה
ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה  |  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
Paris