סיון כהן וגדעון אוקו ביקשו לשוחח עם חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן) שהעביר ביקורת חריפה על הרפורמה בתחבורה הציבורית, והדף את האשמות לפיהן הוא פועל בכדי לפגוע בקואליציה. לדבריו, הקואליציה יכולה להחזיק מעמד עד חודש מרץ בלי בעיות, כל עוד לא יהיו פרישות נוספות.
בראש ובראשונה נשאל ביטון האם הוא סוס טרויאני של הליכוד, והוא כמובן הכחיש כל קשר לידיעות. "אני יצאתי למאבק על רפורמת התחבורה הציבורית מכיוון שהיא נעשתה במחשכים – היא לא נחשפה לציבור, לא שיקפה את השלטון המקומי, גם כשהוועדה דרשה את זה בפגרה, וגם לאורך מספר דיונים. אני לא מתכוון לוותר על פגיעה בחלשים ובפריפריה. כרגע, השאלות הן פשוטות – איזו הצדקה יש לעלות את מחיר הנסיעה באוטובוס בדימונה ב־170 אחוז?"
על דבריה של שרת התחבורה מיכאלי אמר חבר הכנסת ביטון שזה קשקוש מוחלט, והסביר: "הרפורמה הזו תיושם באוגוסט, ואני לא אאפשר לה להיות מיושמת. העובדות הן שדימונה ונתיבות מתייקרות ב־170 אחוז בנסיעה פנימית. בית שאן, קריית שמונה, ומצפה רמון ב־130 אחוז, ובאר שבע, נהריה, ואשקלון ב־70 אחוז. אתם מתעסקים בפוליטיקה במקום במהות בנושא שהוא נושא מהותי. אנשים לא יודעים את הדברים האלה. הרכבת מהנגב לתל אביב תעלה בחופשי חודשי במחיר 610 שקלים. הרכבת בגוש דן תעלה בסביבות 200 שקלים. אז ככה אנחנו רוצים קשר? ככה אנחנו רוצים פרנסה? יש מאות אלפים מאזור הנגב שמתפרנסים בתל אביב".
עוד הוסיף: "אני הקשבתי לריאיון איתה וקצת התאכזבתי כי הייתה בריאיון הזה סתירה פנימית. היא אומרת ששלמות הקואליציה חשובה לה, אבל מביאה רפורמה לא מוסכמת, ועושה את זה על הראש ולא מגמישה עמדות".
לסיום אמר חבר הכנסת ביטון שהוא מאמין שהקואליציה הזו יכולה להחזיק עד מרץ הבא בלי בעיות, "כל עוד לא יהיו פרישות נוספות, וחברי מפלגות לא יעשו מהלכים פוגעניים שלא מוסכמים על צדדים בקואליציה".
עריכה: עדן בן ארי