ישראלים רבים פוקדים במהלך הימים האחרונים את נמל התעופה בן גוריון, ונראה על פי הפרסומים, כי עובדי הנמל מתקשים לעמוד בתורים הארוכים. עומס חריג למדי נרשם אתמול (ד') בטרמינל 1, והתור הממושך הגיע אפילו אל מעבר לגבולות הבניין, ובטרמינל 3 דווחה השבוע המתנה של מעבר לשעתיים לשלב הצ'ק אין. קובי מור, לשעבר מנכ"ל רשות שדות התעופה, התייחס לעומס הרב.
בפתח השיחה, תהתה סיוון כהן האם יש לו הסבר לתיעודים המופצים מתורי הענק בנתב"ג, ומור השיב: "אכן תמונות קשות כמו שאתם אומרים. מה שמצפה לך בשבועות הקרובים זה בהחלט סיטואציה דומה. אתם מבינים שהמצב הוא לא מצב שהוא רק של נתב"ג, זה קורה בכל שדות התעופה בעולם ודשנו בזה בלי סוף".
בתגובה לאמירותיו, שאלו צמד המגישים מה עושים בתוך המציאות הזו. מנכ"ל רשות שדות התעופה לשעבר ביקש להתייחס לנושא בשלושה היבטים - הטווח הקצר, הבינוני והארוך. "בקצר נמשיך לראות מצבים דומים, מה שצריך לעשות זה לבוא 4 שעות לפני ההמראה ולהיאזר בסבלנות כי תעמדו בתור, תהיו עניינים, אל תתחכמו. בסה"כ אני מבין שהנהלת הרשות באמת עושה מאמצים להתגבר על המצב. שיתוף הפעולה עם ועד העובדים ועובדי המשרדים יוצא דופן. כולם כמעט נחלצו לעזור להתמודד עם המצב. עכשיו יש שתי אפשרויות, או שמתאזרים בסבלנות או שמבטלים טיסות. אני חושב שלבטל טיסות בשלב הזה זה לא לעניין, אנשים רוצים לטוס".
"אני יודע שזכאי יושב עכשיו על הקטע של האיזון בין הטרמינלים", ציין מור, והדגיש: "זה נכון לטווח הקרוב. בטווח הבינוני יש כמה פעולות שחייבים לעשות ולהתחיל אותן אתמול כמו למשל בניית הזרוע החמישית, חייבים לבנות ומהר. הטרמינל הזה תוכנן עם הזרוע החמישית לטפל ב־16 מיליון נוסעים, השנה נעמוד על סדר גודל של 22 מיליון נוסעים".
עריכה: שני רומנו