מעיין אדם

"פסיקה איומה - מקווה שהעולם לא הולך בקריאת הכיוון הזו"

18244

העיתונאית לינוי בר גפן על פסיקת ביהמ"ש העליון בארה"ב באשר לזכות להפלה • בהמשך, הגיבה על סערת קמפיין הנידה: "הן שיווקו אותו עם הרבה בורות"


"עידן מדהים לנשים, השבוע וודי אלן ואלק בולדווין משוחחים בריאיון על כך שהסרט הבא של אלן בן ה־86, יהיה אולי סרטו האחרון. המראיין הרג אישה לאחרונה, והמרואיין מואשם בפדופליה. אבל השיקול מבחינתם לסיום קריירה הוא "פחות מדי ריגוש". זה קורה רגע אחרי שאמריקה פולשת לרחם הנשי ומסרסרת בו עבור אוונגליסטים מטורפים". את המילים הללו כתבה העיתונאית ומגישת הטלוויזיה לינוי בר גפן, המשמשת גם כמייסדת ומנכ"לית של 'חמ"ל בר גפן', חברה לניהול משברים רפואיים. בשיחה עם מעיין אדם ב־103fm מתחה העיתונאית ביקורת חריפה על פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב וגם התייחסה לשיווק שמירת הנידה תמורת כסף על ידי יידועניות.

"השבוע הווגינה הנשית הייתה על ראש שמחתנו, ומה שמתרחש בכלל באיברי הרבייה הנשיים", הכריזה בר גפן בפתח השיחה. "גם התחלנו עם מה שקורה בארה"ב והפסיקה של בית המשפט העליון שמאפשרת עכשיו למדינות לאסור הפלות גם אם זה מאונס, גילוי עריות, לא משנה ממה. פסיקה איומה, שמחזירה את ארה"ב שנים אחרונה ולמרבה הצער נותנת גם קריאת כיוון לעולם, ואני מקווה שהעולם לא הולך בקריאת הכיוון הזו אבל אני ממש לא בטוחה בזה".

לטענתה, "זה המשיך בסערת הנידה, או מה שנקרא טוהרת הראש, שבה מפורסמות מקבלות כסף כדי לספר על חווית הנידה שלהם, כי דת הפכה להיות מוצר. למעשה הדת תמיד הייתה מוצר, הרבה מאוד אנשים, הרבה יותר מקורבים לדת מאותן סלבריטאיות שיווקו את הדת עבור כסף. אני עוד זוכרת את עצמי ככתבת מסקרת את מכירת הקמעות שהכסף הלך לקמפיין פוליטי, בשעתו של ש"ס אבל זה ממש לא עניין שהתחיל דווקא שם. זה תמיד העליב נורא גם חילוניים וגם דתיים שראו בזה מסחרה, עושה רושם שדת זה מוצר וגם נידה, וגם האישה שנמצאת בתוך הזה".

"הייתה הזדעקות על הפער בין האינטימיות ומכירתה"

כמו כן, בזמן שיידועניות רבות מנסות למכור לנו מוצרי טיפוח ואף שמירת נידה, הדגישה בר גפן כי "המוצר המבוקש ביותר בעולם הוא תקווה, זה המוצר הכי מכיר מאז ומעולם. דת יכולה להיות האריזה שבה אנחנו מוכרים תקווה, אבל בסוף תקווה זו חווית משתמש אדירה. במקרה הזה הייתה הזדעקות על הפער הזה בין האינטימיות ומכירתה, הדת ומכירתה".

"אם נמיר את זה רגע לעולם המוצרים, הדת היא סופר מאוד גדול של מוצרים שחלקם נפלאים וחלקם ממש לא. אבל, בסופר הזה כשאתה רוכש מוצר אתה חייב לדעת את תהליכי הייצור שלו, את ההיגיון שעמד מאחוריו, ומה שנורא עצבן אותי בסיפור הזה של קמפיין הנידה, שעשה רושם שלפחות חלק מהרוכשות והמשווקות של המוצר, לא הבינו מה עומד מאחוריו. הן לקחו את המוצר הזה ושיווקו אותו עם הרבה מאוד בורות", סיכמה העיתונאית את סערת שמירת הנידה שהתחוללה בארץ.

עריכה: שני רומנו

01/07/2022

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


מפגינות בעד הזכות להפלה בארה"ב
מפגינות בעד הזכות להפלה בארה"ב  |  צילום: SUZANNE CORDEIRO/AFP via Getty Images
Paris