שרת התחבורה מרב מיכאלי עדכנה היום (ה') כי לראשונה מאז שנת 1951, ישראל וטורקיה החליטו לחתום על הסכם תעופה חדש בין המדינות, מהלך שישפר פיתוח קשרי תעופה בין השתיים ואף טיסה של חברות ישראליות לטורקיה.
אלון ליאל, לשעבר שגריר ישראל בטורקיה, שוחח עם אריה אלדד ורוני בר־און והגיב לבשורה: "מה שקרה עד לפני כחודש נתפס כמו איזו קפריזה של הנשיא הרצוג. מכל מיני סיבות, גם היסטוריות, הוא לקח את זה כמשימה כמעט אישית. ראיתי שגם בנט ולפיד לא התלהבו. ברור שהרצוג עשה זו על סמך איתותים מטורקיה, אך בלי עידוד יתר מהמנהיגות הישראלית שהייתה אחראית על הנושא. בשלושת שבועות האחרונים עם המאבק בטרור האיראני בתוך איסטנבול, קיבלנו את לפיד כמנוע ראשי. ההתנעה הייתה על ידי הרצוג וארדואן, אך לפיד הוא מנהל העניין עכשיו".
"מתחילת שנות החמישים, ב־1951, נחתם הסכם תעופה עם טורקיה", הוסיף, "במשך 45 שנה הכל היה בסדר, 'אל על' ואפילו 'ארקיע' טסו לשם. לפני קצת למעלה מעשרים שנה פרצה, מריבה שנוגעת לאופן שבו ישראל מאבטחת את הטיסות. היו לטורקים תנאים מאוד נוקשים בעניין, והפסקנו לטוס לשם. עכשיו אני מניח שחלו שינויים בעמדה הטורקית".
עריכה: מיכל קדוש