בן כספית ואריה אלדד

"החלטנו לספוג את עליית המחירים עד ספטמבר"

בעלי 'שיווק השקמה' רמי לוי סיפר כיצד החליט להילחם ביוקר המחיה ברשת שלו • וגם ביקש לשים את הזרקור דווקא על מחירי החשמל שעולים


בדיון שכינס ראש הממשלה יאיר לפיד בנוגע להתייקרות הצפויה במחירי הלחם, זאת לאחר הודעת שרת הכלכלה כי מחיר הלחם המפוקח צפוי לעלות בכ־20 אחוזים. בתגובה למהלך הצפוי, הצהירו רשתות השיווק כי לא יאפשרו את התייקרות הלחמים בפיקוח, אך נזהרו מהתחייבות לספוג את עליות המחירים בעצמן.

רמי לוי, הבעלים של רשת הקמעונאות 'רמי לוי שיווק השקמה', שוחח עם בן כספית ואריה אלדד והגיב לדברים: "החלטנו לספוג את העלייה במחיר הלחם המפוקח עד ה־30.9 ולבוא לקראת הלקוחות שלנו, אנחנו מבינים שהילדים בבית, עוד מעט יש בית ספר. זה מחייב שהמאפיות יעלו את המחיר, מחירי החיטה עלו בסביבות 40 אחוז. העלאת מחירי החשמל הרבה יותר קטסטרופלית מההתייקרויות במחירי הלחם המפוקח". 

"יצטרכו לשלם עוד 100 או 200 שקל על החשמל, מי ששולט בזה היא המדינה", הבהיר. "אם המאפיות צריכות עזרה, שיעזרו להם. באתי ואמרתי עוד לפני, שאני בא וסופג את עליית הלחם המפוקח. אם זה שהחלטתי לא להעלות את מחירי הלחם והמתחרים שלי בעקבותיי, זה ניצחון לא קטן". 

בסיום, התייחס לוי לשיעור הקונים בסופרים ברשת בעת האחרונה, ואמר: "מרגישים שלציבור אין כסף, הוא רוצה לקנות יותר בזול, אז באים לרשת כמו שלנו. אם הצרכנים יעשו את הקנייה בצורה חכמה בסניפים ולא יקנו בכל מחיר, ניתן לחסוך 20-30 אחוזים בכל קנייה". 

עריכה: מיכל קדוש 

17/07/2022

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


מבעלי שיווק השקמה, רמי לוי
מבעלי שיווק השקמה, רמי לוי  |  צילום: יונתן זינדל/פלאש90
Paris