רשת ויקטורי הצטרפה לשופרסל, והצהירה אתמול (א') כי לא תעלה מחירים, זאת על רקע יוקר המחיה. בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, הסביר מנכ"ל ויקטורי אייל רביד את עמדתו.
"אני נתתי אתמול אמירה שאני בשלב זה לא מייקר את המחירים של דיפלומט, אני אפתור את הבעיות שלי עם דיפלומט", אמר רביד, והוסיף: "אני חושב שגם דיפלומט וגם שסטוביץ וגם אחרות, צריכות בשעה קשה זו להבין את רחשי העם, להבין את הבעיות של הצרכן עם עליית הריבית, עם עליית המדד, עם עליית הבנזין, עם עליית החשמל. כולם צריכים לשנס מותניים ולשמור על המחיר".
לדבריו, "כל צד מחפש את הדרך שלו ואת מה שהוא מרוויח בעסקה, וכל אחד צריך לעשות את שלו. הן יבואניות, אני קמעונאי, יש באמצע צרכן – אני חושב שהוא לפני כולם וכל אחד צריך לחשוב בדרך שלו מי הקובע".
אתה רואה במהלך הזה מהלך יח"צני שלא מחזיק מים כלפי הצרכנים?
"לא, אני חושב שזה זמן צרכן. הצרכן היום צריך לגלות אחריות על הבית שלו, על הביטחון התזונתי שלו. יוקר המחיה מתחיל במדינת ישראל, כשהמדינה תחליט שהיא רוצה לעצור את יוקר המחיה, אז היא תעצור אותו".
לטענתו, "יש דרך להוריד את יוקר המחיה דרך המדינה ויש דרך לגרום לקמעונאי לעשות את זה או ליבואנים לעשות את זה. אז אני עושה את החלק שלי, המדינה לא עושה את שלה ושהיבואנים יעשו את שלהם".
לכמה היו צריכים להוריד את המע"מ?
"7,6,5 אחוזים, בדיוק כמו מדינות תקינות באירופה".
ואז זה היה מוזיל את המחירים דרמטית?
"בוודאי. אנחנו רואים את אנגליה שהיא מדינה לא זולה, שאמרו ששם הכול התייקר ב-20% ועדיין זה הרבה יותר זול מאיתנו, למה? כי הורידו שם את המע"מ".
למי אתה מפנה אצבע מאשימה?
"אני לא מאשים אף אחד. אני אומר שיש פה מדינה, צריך להיות פה ממשל והוא צריך לקבוע את הדרך".
כלומר הבעיה בעיקר הממשלה?
"הבסיס".
לקראת סיום השיחה, העביר מסר לצרכנים, ואמר: "שהידיים יפסיקו ללכת באוטומט על אותם מותגים שמייקרים את המחירים או שרוצים לייקר את המחירים, ושהצרכן יתחיל לחשוב מה הוא שם בעגלה שלו, כמו שהוא קונה בגדים, שיקנה אוכל. שלא ילך על אוטומט".
עריכה: אמיתי דואק