איפה הכסף
עם ענת דוידוב

דיסני עקפה את נטפליקס - האמנם?

יונה ויזנטל, איש תקשורת בכיר, סיפר על קרב ענקי הסטרימינג, וטען: "התופעה תוביל לתחרות המחירים, אנחנו צרכנים נהנה מזה אבל נצא גם קצת מבולבלים"


לאחר תקופה לא מבוטלת בה 'נטפליקס' נחשבה לרשת הסטרימינג הגדולה והרווחית בעולם, דיסני עקפה אותה לראשונה במספר מנויי הסטרימינג. על פי דיסני, הרווחים וההכנסות היו גבוהים מהמצופה ולטענתה שירות הדיסני פלוס יגיע לרווחיות עד 2024. זאת למרות אובדן זכויות השידור של משחקי הקריקט שבהודו. סביב ידיעה זו, ליאת רון ואריה מליניאק שוחחו ב־103fm עם יונה ויזנטל, איש תקשורת בכיר וממייסדי חברת 'yes', אשר התייחס לדברים.

בפתח השיחה, ביקש ויזנטל להבהיר כי "דיסני יש לה שלושה מוצרי סטירמרים שונים, כשמחברים את שלושתם ביחד הם עברו לנטפליקס. כשעושים השוואה מדויקת, לנטפליקס יש 220 מיליון לקוחות בערך ודיסני פלוס בערך 150 מיליון. כל הכותרות זה כי מחברים ואז זה עובר את נטפליקס". צריך לזכור שדיסני זה כבר מסמן לא רק דיסני, הם רכשו את פוקס ומארוול שלהם, ופיקסר, יש להם נכסים באמת מדהימים. חברות תוכן מהמובילות בעולם. יש להם ארכיון וקטלוג כנראה הגדול ביותר בעולם. בתחום של היצירה החדשה, אני עדיין חושב שנטפליקס משקיעים יותר והם המון נשענים על תכנים שיש להם בארכיון, ויש להם בלי סוף תכנים".

לטענתו, "סדרות פח נמצאות בכל מקום, אי אפשר רק סדרות טובות. יש באמת היצע עצום בכל הסטרימרים, אבל יש קושי מאוד גדול באמת לייצר בולטות על התכנים החדשים ולפעמים זה מתסכל ואז אתה אומר 'אין מה לראות', אבל פשוט קשה למצוא את זה ופשוט לדעת שזה נמצא שם".

באשר לעליית המחירים של 'נטפליקס' ומחירי המנוי בדיסני, אמר: "גם דיסני הולכים לייקר את החבילה. יש תחרות נורא גדולה, יש גם את אמזון, אפל פלוס, HBO, יש היצע מטורף בין הסטרימרים. לשם העולם הולך. התחרות ביניהם תגרום אולי לתחרות מחירים למרות שהם לא יוכלו לעמוד במחירים נמוכים בהשקעה האדירה בתוכן, ולייצר תכנים שייצרו בולטות כדי שאנשים יתחברו אליהם. תחרות מאוד קשה שאנחנו כצרכנים נהנה ממנה אבל גם נצא מבולבלים מרוב התחרות הזו".

עריכה: שני רומנו

11/08/2022

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


נטפליקס - ארכיון
נטפליקס - ארכיון  |  צילום: Robyn Beck/AFP via Getty Images
Paris