בעוד פחות משבוע אמורה שנת הלימודים להפתח כסדרה ב־1 בספטמבר, אך טרם ברור האם זה יצא לפועל. זאת בעקבות המו"מ בין משרד האוצר לארגוני המורים, שנכון לרגע זה עדיין לא הושגו הסכמות בין הצדדים. מעיין אדם שוחחה ב־103fm עם ח"כ אפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה ומי שהגיעה למקום הרביעי ברשימת מפלגת העבודה, אשר הביע את דעתה על התנהלות המו"מ ושיתפה איזו תלמידה היא הייתה בצעירותה.
"כל דור חושב שהדור שאחריו הם פחות, יותר קשה להם, תמיד אנחנו מסתכלים על זה קצת בהתנשאות", אמרה חברת הכנסת בפתח השיחה. "אחד הדברים שתמיד צריך לעשות זה פשוט לשאול אותם, לראות את הילדים ולא לדבר מעל הראש שלהם. איך שלא מסתכלים על זה, האם מסתכלים כאן על טובת הילדים כשעושים את המו"מ?"
עוד טענה ח"כ רייטן כי "אני חושבת שגם המורים ומי שמייצג אותם וגם משרד האוצר, שלא פעם היו לי איתם וויכוחים, בסוף הם שוחקים עוד יותר את מעמד המורה בהתנהלות הזו שאומרים להם שהם בריונים, סחטנים, ככה כשאתה מתייחס למורה שלך פלא שהילדים מתייחסים אליהם ככה. המעמד הזה הולך ונשחק ופחות אנשים רציניים שבאים מתחושת שליחות אומרים 'מה לי להיכנס למקצוע הזה?'"
בנוסף, הבהירה חברת הכנסת: "כשאת מסתכלת על טובת הילדים זה בסוף הילדים שלנו הולכים לבית הספר, כל הורה רוצה להשקיע בילד שלו שיהיה לו עתיד טוב יותר, השכלה, מסגרת. הילדים שלי זאת הסיבה שבגללה אני קמה בבוקר ועושה מה שאני עושה, הם החיים שלי".
כאשר נשאלה חברת הכנסת איזו תלמידה היא הייתה בצעירותה, שיתפה רייטן כי "הייתי תלמידה טובה, המורים מאוד אהבו אותי. הבנתי את השיטה איך זה עובד, מפתחים מערכת יחסים טובה עם המורים ומצד שני ממשיכים לפתח את החיים בחוץ. הייתי ספורטאית מצטיינת, שרתי, היו לי חיים מלאים. הייתי הולכת לא פעם יחפה לבית הספר, גרתי ברמת השרון של שנות ב־80 שזה היה קצת מושבה. הייתי בצופים".
בעוד כשלושה חודשים יתקיימו הבחירות לכנסת ה־25, ואזרחי ישראל יגיעו לקלפיות על מנת לממש את זכותם. ח"כ רייטן ביקשה להודות על תפקידה בשנה האחרונה: "לא ציפיתי כבר בכנסת הראשונה להיות בעמדות כל כך משפיעות ומחוללות שינוי. להיות יו"ר ועדת העבודה והרווחה זה לגעת בכל החיים. דיברת על נשים שנרצחות, אני מקווה שנמשיך לעשות שינויים, חקיקה, חינוך, העלאה למודעות. דיברנו על אנשים עם מוגבלויות ועשינו דברים מדהימים כדי לפתוח לה את השוויון. זה דברים שהם ביום יום נוגעים בכל אחד באיכות ובחיים".
עריכה: שני רומנו