איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"הקורקינטים פה כדי להישאר"

רוכב אופניים חשמליים בן 16 דרס ילדה ונמלט • מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א וממונה על תיק התחבורה, הגיבה: "אין מצב שבכל רגע נתון יהיה פקח"


רוכב אופניים חשמליים בן 16 נעצר בחשד כי דרס ילדה בת 4 בנמל תל אביב - ונמלט מהמקום. עדי ראייה סיפרו כי ראו את הנער רוכב במהירות, פוגע בילדה שבילתה במקום עם אביה ומעיף אותה. המשטרה עצרה אותו סמוך לביתו בעיר והוא נלקח לחקירה, אך שוחרר לאחר מכן. ענת דוידוב דנה על כך ב־103fm עם מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב־יפו וממונה על תיק התחבורה, אשר הגיבה לדברים. 

"קודם כל, טרגדיה קשה שנמנעה, יש נס קטן ונקווה להחלמה מהירה", אמרה להבי בפתח השיחה. "אין ספק שהדו גלגלי דורש את הרגולציה שלו מעבר למה שהעירייה עושה. העירייה משקיעה בתשתיות, הדרכה והסברה וכו'. לגבי האכיפה, שזה עיקר הציפייה של הציבור, אנחנו קיבלנו סמכויות נוספות אחת שמאפשרות לנו לאכוף עוד יותר".

עוד הסבירה כי "אנחנו כעירייה ביקשנו סמכויות נוספות לפקחים העירוניים, ואנחנו אחד העיריות היחידות בישראל שמשתמשת בסמכות של פיקוח עירוני ומיישמת אותו. אבל אני אומר לך - אין מצב שבכל רגע נתון ובכל מקום יהיה פקח או שוטר. לכן, יש לי בקשה ממשלת ישראל והבקשה הזו היא משר התחבורה ישראל כ"ץ, עובר לסמוטריץ', רגב ולמיכאלי, 4 שרים התחלפו ואני מבקשת דבר אחד - להתייחס אליהם ככלי רכב ולאפשר לנו אכיפה אלקטרונית. הדבר היחידי שיכול להימצא בשטח בכל שעה נתונה ולייצר אכיפה של 100 אחוזים זו אכיפת אלקטרונית".

"הקורקינטים פה כדי להישאר. לא אנחנו הבאנו אותם, אנחנו מנסים לעשות כמה שיותר רגולציה. קורקינט שיתופי לא יכול לרכב על דקים כי הוא נשלט מרחוק והמנוע שלו נעצר אוטומטית שהוא מגיע למקום כזה בהוראה מרחוק", הדגישה, והוסיפה: "זה קורה בכל הארץ. אני מאוד אשמח שחנויות לממכר דו גלגלי יהיו נתונות תחת חוק רישוי עסקים, שאנחנו נצליח למנוע מכירה של כלים לא תקניים. חלק מהכלי הופכים לכלי משחיט כי מתקינים עליהם מנוע מאוד חזק. אנחנו מבחינת עירייה עושים ככל יכולתנו כדי להדביק את מציאות ויצירת תשתית של שבילים, שתוכל להפריד בין משתמשי הדרך. אנחנו נכנסים לבתי ספר תיכוניים ועושים הדרכות לרכיבה מעשית לתיכוניסטיים, כולל שיח ודיאלוג על השינוי בדרך".

"עושים הרבה פעולות כדי להסדיר את הבטיחות בעיר"

בסיום השיחה, טענה להבי כי "הנושא הזה של בטיחות בדרכים הוא בדמינו. עיריית תל אביב משקיעה היום חצי מיליון ש"ח בביצוע תוכנית אסטרטגית לאפס הרוגים ואפס תאונות קשות בעיר. אנחנו הלכנו ומיתנו את התנועה בעיר ב־500 ק"מ של רחובות בנוסף ל־160 ק"מ של שבילי האופניים. אנחנו עושים הרבה מאוד פעולות כדי להסדיר את הבטיחות בעיר, שהיא עיר חפורה שקשה מאוד לחיות בה עכשיו. אם תהיה לנו אכיפת אלקטרונית, מעבר לסוגיית העבירות, אנחנו רוצים לשים אותם בצמתים - מי שיעבור באור אדום ייתפס, מי שיסע במהירות שהיא מעל המותר בחוק ייתפס, ואני לא מדברת רק על דו גלגלי, אני מדברת גם על רכבים".

"יש לנו רחובות ממותני תנועה שדוהרים בהם גם רכבים מעבר למותר בחוק. אנחנו רוצים שלא יהיה מעבר באור אדום ושלא תהיה נסיעה מעל המהירות. המצב הזה שארבעה שרים מתחלפים, והם שומעים מעיריית תל אביב את המנגינה הזו הלוך ושוב. רגע לפני בחירות מדברים על כל מה שפופולארי אבל בזמן שאפשר לעשות עושים פחות. בואי נכוון את הממשלה הבאה, מי שלא תהיה לעשות את מה שצריך בשביל חיי אדם", סיכמה.

עריכה: שני רומנו

04/09/2022

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


ארכיון - למצולם אין קשר לנאמר
ארכיון - למצולם אין קשר לנאמר  |  צילום: אבשלום ששוני/פלאש90
Paris