לאחר שרשת הסופרים הגדולה הודיעה כי תוריד מוצרים של חברת תנובה מהמדפים מכיוון ולא תיכנע להעלאת המחירים, שופרסל חוזרת למכור חלק ממוצרים המחלבה הגדולה ונכנעת להעלאה. אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה, שוחח עם ענת דוידוב ב־103fm והגיב לדברים.
למרות שנכנעה למחירים החדשים של חברת תנובה, שופרסל עדיין לא מוכרת את מוצרי חברת יוניליוור. "יוניליוור זה קונצרן מזון גדול שמייצר הרבה מאוד מותגים שאנחנו מכירים, קוסמטיקה, אוכל, הוא עובד על המון תחומים. גם עולם של ניקיון, קוסמטיקה, מזון, מנעד רחב מאוד", הסביר זיתן, והוסיף: "שופרסל חברה גדולה, רוצה להצטייר תדמיתית בעניינו כציבור כמישהו שנלחם על יוקר מחיה כי היו להם כמה אירועים שאחרים נורא התבאסו שכגוף גדול היא לא שומרת עלינו וחילופי הנהלות".
עוד טען זיתן כי "המותג הפרטי שלה גם חטף, גם שם הם הזרימו כסף כדי להחיות את המחלבה. למה בעצם יש פה התקפלות שלהם באירוע של תנובה? הם עד עכשיו נלחמו אבל הציבור רועם ומתבאס, הוא אומר 'אני צריך את הקוטג', הילדים שלי רגילים למעדנים', יש פה מותגים שהם נכס צאן ברזל של הציבור הישראלי. לא לכולם שופרסל יכולה לתת מענה. גם פה אם את שמה לב הם עדיין מפסידים קהלים שהולכים לחברות אחרות. יש מקומות שהציבור הישראלי עדיין נאמן למותגים מאוד חזק והוא נכנע. לכן שופרסל מבינה שהיא מאבדת פה מחזורים כי יש אנשים שהם מכורים למותגים שהם מכירים".
"לדעתי כל המלחמה הזו תקרה עד סוף השנה", אמר, "ברור ששופרסל יש להם אינטרס מובהק לעלות מחיר, אבל הם רוצים להחזיר את הלקוחות, לשפר את התדמית שלהם. לדעתי עד סוף השנה האירוע הזה יסתיים. שנה הבאה שופרסל תהיה חייבת לעלות מחירים כדי לטפל ברווחיות שנפגעה, בפיטורים שהם עושים, הם יצטרכו לשמור על עצמם".
לסיום, הדגיש זיתן כי "יכול להיות שתהיה אמירה שתגיד 'אנחנו עדיין ממשיכים להילחם איפה שאנחנו מצליחים', כי בסוף יש אמת - הלקוח הישראלי לא מוכן להילחם יחד עם הרשתות הקמעונאות, הוא עדיין נאמן למותגים שלו ולא מוכן לעשות את המלחמה עד הסוף. לכן כל פעם מחדש אנחנו רואים את המלחמה והמחירים יעלו חזרה".
עריכה: שני רומנו