התסריטאי והבמאי רשף לוי חבק סדרה חדשה - 'קרתגו', שכתב יחד עם אחיו ינץ לוי והתסריטאי תומר שני. הסדרה הינה מותחן היסטורי המבוסס על אירועים אמיתיים המספר על שוהי מחנה עצורים שהקימו הבריטים באפריקה, כמובן שהכל מתובל בהומור השחור שמזוהה עם רשף. הוא שוחח עם איריס קול וסיפר על תהליך העבודה על הסדרה ועל כל ה'מצקצקים'.
"כשאתה עושה סדרה, אתה לא יודע איך היא תתקבל, אתה מקווה שיאהבו ושיראו אותה", סיפר, והוסיף: "עשינו הקרנות מבחן וקיבלנו תגובות טובות. אבל כן, כל מה שאמרו לנו זה היה 'זה לא דומה לשום דבר שעשו בארץ' וחלק אמרו אפילו 'זה לא דומה לשום דבר שעשו בעולם'. יש בזה קצת מן האמת כי זו באמת סדרה שצולמה קצת שונה ממה שעושים אפילו בסדרות היום בעולם. באמת לקחנו ובנינו בלב הג'ונגלים מחנה שהוא מחנה 'קרתגו' שהוא מחנה אמיתי".
עוד התייחס לקושי שעשוי להיות לצופה להתחבר לסדרה בהתחלה: "אני אגיד משהו מהניסיון שלי, זה קרה גם עם הבורר, כשהבורר עלה, אנשים לא הבינו את הטון, הם אמרו 'מה זה הדבר הזה'. הם לא הצליחו להבין איך במאפיה יש גם סאטירה וגם קצת פרודיה לפעמים והומור שנכנס במצבים של מתח ואלימות מאוד מאוד קשים. היום אני חושב שרוב האנשים יודעים שהבורר זו שפה שאנשים מאוד מבינים אותה, אנשים מדברים 'בוררית'".
"להתרגל לטון של סדרה לוקח לפעמים קצת זמן", הדגיש, והמשיך: "בטח שהיא מיוחדת ולא עשויה ב'שטנץ' של נטפליקס, שהיא לא כזו סדרת נטפליקס קלאסית, וברגע שמתרגלים אז מתמכרים. אני מקווה שזה יקרה לכמה שיותר אנשים, אני יודע שזה יקרה לחלק אבל אני מקווה שזה יקרה לכולם".
בהמשך, הגיב לכל אותם מבקרים שטענו כי הסדרה אינה תואמת את המציאות: "קודם כל, אנשים היום נפגעים באחוזים גבוהים מאוד, אני לא זוכר בילדות שלי שגדלתי שאנשים כל כך נעלבו, כולם נפגעים. מישהו כתב שהמזרקים הם מפלסטיק ועוד לא המציאו מזרקים מפלסטיק. עכשיו, המזרקים בסדרה הם מזכוכית והם צולמו מזכוכית והבן אדם צריך להחליף משקפיים, אבל גם אם הם היו מפלסטיק, מה אתה נעלב? מה אתה מייצג מזרקים? יש לך מפעל לתקופתיות? זו סדרה".
לבסוף, סיכם: "גם בשפה, אנחנו בחרנו לעשות שפה שהיא מודרנית כי אנחנו עושים סדרה שהיא לא דוקומנטרית. אנחנו עשינו סדרה שאנשים יראו אותה בבית ויעוף להם הראש, כי בסופו של דבר, כשעבדנו, מי שהיה לנו מול העיניים אלה המאסטרים הגדולים של הקולנוע, וזו הדת שלנו, לעשות קולנוע, ויוצרי קולנוע וטלוויזיה יבינו למה אני מתכוון. אתה עובד בזה, אתה לא עושה עכשיו סדרה תיעודית בשום צורה שהיא כי זה גם לא היה מעניין אף אחד, חבל על המאמץ, אני לא חושב שאף אחד היה רוצה לעשות סדרה תיעודית כזאת משוחזרת".
עריכה: נויה חסון