עתיד מזהיר
עם ניל"י גולדפיין ומלי אלקובי

רק על עצמי לספר ידעתי, אבל איך?

האם עמיתכם לעבודה מכירים את כישוריכם? • ניל"י גולדפיין, מלי אלקובי, ולצדם מיה לוין אקרמן מ'ורינט', על החוש השישי של העובד השאפתן • פרק 08


יש כל כך הרבה הבדלים בינינו, צעירים ומבוגרים, תושבי המרכז, הצפון או הדרום שכירים ועצמאים. אך המכנה המשותף המשמעותי ביותר שהופך את כולנו לאנשים הפותחים את הבוקר שלנו במשרד, ובדרך כלל שוהים בו עד שעות הערב, הוא היותנו עובדים. ובתור עובדים, המביאים עמנו למקומות העבודה את יכולותינו ויתרונותינו, אנו חייבים לדעת לספר את הסיפור שלנו, וכך לשווק את עצמנו כראוי. איך עושים זאת? שאלה מצוינת. 

בפרק השמיני של עתיד מזהיר, הפודקאסט בהגשת ניל"י גולדפיין ומלי אלקובי על כל החידושים המרעננים בעולם העבודה של העתיד, שוחחו השתיים עם מיה לוין אקרמן, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת 'ורינט', ויחד גוללו את משמעות סיפור הדרך שאנו מביאים עמנו כאנשי מקצוע. "בסוף, גם אם אני עובדת בארגון עסקי או התנדבותי, אם הערך שאני מביאה עבור האנשים המקבלים את השירותים שלי לא רלוונטי, אין לי קיום בעולם העבודה החדש", טענה מלי בפתיחה. "אם מתקיימת ישיבה בחברה בה אתם עובדים, ואנשים מחפשים שם כישורים מסוימים שיש לכם, השאלה שכולנו צריכים לשאול היא כמה מהר השם שלנו יעלה בחדר גם אם אף אחד לא מכיר אותנו". 

"פעם חשבנו כולנו שאם נעשה עבודה טובה ופשוט נהיה שם, כולם יידעו על זה ויציעו לנו את התפקיד הבא ויגידו עלינו דברים טובים. זה לא נכון", הוסיפה ניל"י. "היום מדברים על העובדה שגם אם יש לי ערך לא בטוח שכולם יודעים על כך, ואני צריכה ללמוד לספר את הסיפור שלי גם בארגונים בהם אני עובדת וגם ברשתות החברתיות כאשת מקצוע". 

"אני רואה ב־HR מוצר"

בתגובה, שיתפה לוין אקרמן את האופן בו מקדמת החברה את תמת הסיפור האישי. "הצוות שלי שומע את זה יומם ולילה - אני רואה ב־HR מוצר, וכמו כל מוצר הוא קודם נותן מענה לצורך מסוים, כשהלקוחות הם העובדים. הוא צריך לתת ערך מדויק ואמיתי לצורך אמיתי. אנחנו כל הזמן מקשיבות, מסתכלות מסביב ובודקות שאנחנו בכיוון הנכון. נכנסתי לחברה וגיליתי שם אוצר, תרבות ארגונית נדירה, והבנתי שצריך לתת מענה בשוק מטורף של גיוסים ולספר את הסיפור קודם כל פנימה". 

"הבנו מתוך המידע האותנטי שהגיע מהעובדים שיש משהו שחוזר על עצמו בכל מה שאנו עושים וזה נושא הדיאלוג", שיתפה. "אחד הדברים שלמדנו הוא נושא הלמידה וההתפתחות בתוך החברה, זה מאוד חשוב לעובדים ואנו שמים על זה דגש. השנה הקדשנו יום שלם ללמידה, ומי שהעביר אותו אלו העובדים שלנו. זה גם אפשר להם לספר את הסיפור שלהם, ואף להביא את האני מאמין שלהם. בנינו פלטפורמה שקראנו לה קפה עם HR, אנו מלקטות קבוצה של אנשים מכל רחבי הארגון, וקודם כל שומעות ולומדות מה הצרכים, וזה גם מאפשר היכרות בין אנשים שלא מכירים. נושא הלמידה והגמישות זה הדבר הכי משמעותי על מנת להתפתח". 

לסיכום, העניקה גולדפיין את הטיפ המנצח שלה למיתוג עצמי נכון ואפקטיבי, המשקף את המציאות. "אם אני רוצה לשמור על מותג מועסק של עצמי כדאי שאהיה שקופה ואומר במה אני כן טובה ולתת את מה שאני יכולה לתת. במידה ואזייף ויתפסו אותי זה יכול להחתים לי את כל הקריירה". תשתפו את האנשים שאתם עובדים איתם על מי אתם, על מה חדש אצלכם. אם לא יידעו, לא יידעו שאתם קיימים", הציעה אלקובי בסיום השיחה. 

עריכה: מיכל קדוש 

17/04/2023

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


גרפיקה: אלון כץ
Paris