הבוקר (ה'), באופן מפתיע לחלוטין, אירעה הפקסת חשמל נרחבת בכמה מוקדים במדינה בבת אחת. בחברת החשמל מיהרו להוציא הודעה כי מקור הבעיה היא תקלה בתחנת הכוח בחיפה והרגיעו כי היא תתוקן בתוך דקות אחדות. במקביל, במערך הסייבר הבהירו מיד כי אין אינדיקציה למתקפת סייבר. לאט לאט, החל לחזור החשמל אך בתל אביב כבר נגרמו פקקים גדולים בעקבות נפילת הרמזורים.
בשיחה עם ליאת רון ואריה מליניאק, שאול גולדשיין, מנכ"ל חברת 'נגה' - חברה ממשלתית לניהול מערכות החשמל, התייחס לדברים. "אנחנו אשמים, אפשר להסתכל עלינו ואנחנו הכתובת במקרה הזה", אמר הפתח השיחה. "המערכות שלנו זיהו את התקלה החמורה של מערכת החשמל, תקלה טכנית שהייתה בתחנה עצמה בחיפה. המערכת האוטומטית שלנו ישר הפסיקה צרכנים על מנת לתת לתדר לעלות חזרה למעלה, כי כשיורדת הצמיחה, התדר ישר עולה, זו הייתה הפעולה האוטומטית. בסך הכול התקלה טופלה תוך בערך חצי שעה. זה דבר שכנראה קורה ויקרה, זו לא דרמה".
בהמשך, ציין: "היום, רוב הייצור הוא כבר לא של חברת החשמל כבר למעלה מ־50%, זה ייצור פרטי. בכל העולם, אגב. אז ברגע שאתה נותן לחברת חשמל, שיש לה אינטרסים משלה כי היא מייצרת, להפעיל תחנות שעוסקות בייצור פרטי, הנה שנוצר כאן מצב של ניגוד אינטרסים. מי מפעילים ראשון ומי שני? מי משעירים בצד ומי מכניסים לפעולה? כל הדברים האלה מלווים באינטרסים כלכליים עצומים בגודלם".
כשנשאל האם יהיו השלכות לתקלה המדוברת, השיב: "מבחינת הצרכנים, אין שום זנב. כמו שאמרתי, הכול טופל תוך בפחות מחצי שעה. רק את תחנת חיפה, כרגע חברת החשמל מתקנת אותה, אבל בינתיים, בגלל שיש לנו מספיק רזרבה, אז יש מספיק תחנות אחרות שמשלימות. אין שום חשש מתקלה נוספת מהסוג הזה בימים הטובים".
עריכה: דוד זבולוני