ינון מגל ובן כספית

"כשענבים עולים חמישים שקל, לא חייבים לקנות"

13686

רמי לוי, הבעלים של 'רמי לוי שיווק השקמה', על מחירם המופרז של הענבים ברשתות השיווק: "זה היצע וביקוש" • והודה כי היה מוכר את הפרי ב־25 ש' בלבד


על רקע ההתייקרויות החריפות במשק, פורסם כי מחירי הענבים באופן ספציפי מרקיעי שחקים בכל רשתות השיווק במדינה, ומגיע לחמישים שקלים לקילו אחד. ינון מגל ובן כספית דנו על כך ב־103fm עם רמי לוי, הבעלים של 'רמי לוי שיווק השקמה', אשר הגיב לדברים.

"כשענבים עולים חמישים שקל, לא חייבים לקנות. כשלא קונים, המוצר יישאר על המדף, ואז או שיזרקו אותו או שיקנו אותו בחצי מחיר. הצרכן צריך להבין שכשיש מחירים כאלה, לא צריך לקנות בשום פנים ואופן. אצלי כרגע אין ענבים ירוקים על המדף כי ביקשו ממני מחיר גבוה, אז ברגע שאני לא מביא וגם השני לא יביא, מה יעשו עם כל הענבים? יורידו את המחיר. זה מה שיקרה בסוף. פתח והוסיף: "יש כוח עצום לצרכן, הוא צריך להבין כשהמחירים גבוהים - שלא יקנה. אם בכל זאת צריך, תקנו מאה גרם ולא קילו. בסוף זה היצע וביקוש".

בהמשך, הסביר כיצד לתפיסתו רצוי לטפלי ביוקר המחיה: "מצד אחד צריך להוריד מכסים ומיסים ולפתוח את השוק באופן חופשי, ומצד שני הלקוח צריך להבין שיש לו כוח אדיר בידיים - הוא לא חייב לקנות. בסוף צריך לבוא ולתמוך בחקלאות, אבל גם לא לוותר לפתוח את השוק באופן חופשי, ברגע שזה יהיה ככה אני מבטיח שהמחירים ירדו בעשרות אחוזים".

לוי עוד חזר והתייחס לסוגיית הענבים, והסביר: "ביקשו ממני 22 שקל לקילו ולא רציתי לקנות, כי הייתי מוכר את זה ב־26/25 שקלים לקילו, זה כלך הרווח שלי, אבל עדיין זה יקר". כשכספית שיתף כי שילם על קילו ענבים 50 שקלים, לוי השיב: "אם אתם קונים בירקנייה, הם מוכרים קצת, הם לא מוכרים כמויות גדולות, לכן צריכים לעבוד על רווח גולמי גבוה יותר. אז יכול להיות ששם עולה 50 שקל לקילו, אבל באופן עקרוני זה מחיר שהוא בשמיים, מחיר שאסור לגעת בו".

עריכה: דוד זבולוני 

30/04/2023

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


רמי לוי
רמי לוי  |  צילום: מרים אלסטר/פלאש90
Paris