פרופ' לילך שלו מבורך, ביה"ס לחינוך וביה"ס למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב, סיפרה על פריצת דרך בתחום הטיפול בהפרעת הקשב והריכוז. "אנחנו מדברים על הפרעה שהשכיחות שלה מאוד גדולה", סיפרה.
"מה שעשינו במחקר, גייסנו קבוצה של סטודנטים עם ADHD וחילקנו אותם לשלוש קבוצות. קבוצה אחת קיבלה את האימון הקשבי שנעשה באמצעות מערכת ממוחשבת, קבוצה נוספת הייתה קבוצת ביקורת אקטיבית שקיבלה גם היא התערבות משמעותית, במקרה של המחקר הזה זה היה אימון במיינפולנס, והקבוצה השלישית אלה סטודנטים שגויסו למחקר אבל לא קיבלו התערבות. הם המשיכו לטפל בעצמם כמו שעשו לפני המחקר ועברו אצלנו רק הערכות", הסבירה.
היא שיתפה כי "התוצאות היו שהתקבלו שיפורים משמעותיים אצל הקבוצה שקיבלה את האימון הממוחשב, ובאופן ספציפי, שליש מהסטודנטים בקבוצה הזאת שיפרו בצורה משמעותית את התסמינים".