איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"יש פה חשש להטעיה צרכנית"

'ויקטורי' ניצלה לרעה את תיוגה כרשת הזולה ביותר על פי הרשות לצרכנות? • עו"ד הדס יעקובסון, מהמועצה הישראלית לצרכנות, סיפרה על החשד


רשת הסופרים 'ויקטורי' הוכרזה על ידי המוצעת הישראלית לצרכנות כרשת הזולה במדינה. אך לקראת חג השבועות, הרשת העלתה מחירים ופרסמה מודעה עם תיוגה בתואר הנחשק. כעת, המועצה לצרכנות העלתה חשש מניצול לרעה של הבדיקה, זאת מכיוון שאינה הזולה במדינה לאחר ההעלאה. בשיחה ענת דוידוב ב־103fm, עו"ד הדס יעקובסון, מהמועצה הישראלית לצרכנות, התייחסה לדברים. 

תחילה הסבירה עורכת הדין כי "המועצה מוציאה סלים חודשיים וסלים לפני החגים, אנחנו מקדימים להוציא לפני החג גם בגלל שהרשתות מתחילות במבצעים, וגם בגלל שאנשים מתחילים קודם ולאט לאט מתקרבים לחג. אכן יצא הסל, למחרת הפרסום, גם רשת 'ויקטורי' יצאה בפרסום של עצמה שמתגאה בתוצאות היפות שלהם. אבל, בסמוך לחג, אנחנו מדברים על חמישה ימים לאחר מכן, עשינו בדיקה נוספת וגילינו שהרשת העלתה את המחירים ב־19 אחוזים, לא פחות".

"נוצר מצב שבו היא (רשת 'ויקטורי') מתגאה על סל שבועות, קוראת לציבור לעשות אצלה את הקניות, ולמעשה אחרי הקריאה הנחרצת, עוד לפני שנכנס החג היא מקפיצה את המחירים בצורה מאוד חריגה", הדגישה, והוסיפה: "המטרה גם של סלי המועצה היא ליידע את הציבור ולעשות צרכנות נכונה. התגובה של רשת 'ויקטורי' לא עונה על השאלה, הבעיה שאנחנו רואים זה לא הסל שלנו, זו הטעיה צרכנית. ברור שהטעית את הצרכנים, יש פה חשש להטעיה, מעבר לזה שזו פרקטיקה נורא פרובלמטית".

עוד טענה עו"ד יעקובסון כי "המועצה מנגישה את הסל גם כדי שהצרכנים ידעו וגם כדי לחולל תחרות. אבל העלאת המחיר כשהם מגיעים אליך לעשות את הקניות - זו לא פרקטיקה הוגנת. העברנו ל'ויקטורי' מכתב מאוד חריף, עדיין לא קיבלנו את תשובתם. אני חושבת שזה באמת מקרה חריג. כל החברות יודעות מתי נעשים סקרי החגים, אנחנו גם יודעים שבדרך כלל התוצאה היא הפוכה, ככל שאנחנו מתקרבים לחג המבצעים הולכים ומעמיקים, פה במקרה הזה זה באמת מקרה מאוד חריג שחבל שקרה".

עריכה: שני רומנו

06/06/2023

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


סניף ויקטורי - ארכיון
סניף ויקטורי - ארכיון  |  צילום: מרים אלסטר/פלאש90
Paris