מחר (ו') יחל לפעול הקו אדום של הרכבת הקלה. סביב ידיעה משמחת זו, ליאת רון ויעל איילון שוחחו ב־103fm עם עמירם אוחיון, מנכ"ל חברת תבל, המפעילה את הרכבת הקלה, אשר הביא את כל הפרטים הנדרשים לציבור החפץ לעלות על הקו המיוחל.
"נת"ע הקימה את הקו האדום תחת הרגולציה, הפיקוח של משרד התחבורה, ופרסמה מכרז להעברת מקל לחברה מפעילה, חברה שיש לה ניסיון בהפעלה של מערכות תחבורה ציבורית ורכבות", הסביר אוחיון. "תבל זו החברה שזכתה במרכז. יש לנו זיכיון למשך 16 שנה. אחרי שהשלמנו את כל ההכנות והטקסים, מחר הרכבת פתוחה לציבור הרחב. תתחיל לפעול משעה 5:40, מפתח תקווה, תחנה מרכזית, בת ים ותל אביב. בתל אביב הרכבת תצא מפארק המסילה גם לכיוון דרום וגם לכיוון פתח תקווה. עד שעה לפני כניסת השבת".
עוד הבהיר כי "אנחנו פותחים את הקו בקיץ, שבת יוצאת בשעה מאוחרת, אנחנו מתחילים להפעיל את הרכבות שעה אחרי יציאת השבת. בשעה הזו ממועד יציאת השבת אנחנו צריכים להעביר את כל הרכבות ולהכין אותן לשירות, וכל הרכבות חוזרות לחניות שלהן ב־12 בלילה. הרכבת תפעל במשך שישה ימים בשבוע באופן מלא, כל נושא השבת הוא נושא פוליטי, לא ברמה של מפעילן התחבורה הציבורית. הרכבת מנוהלת על ידי מערכת מאוד מתקדמת שבמקצה התת קרקעי מסיעה את הרכבת באופן אוטומטי, עדיין יושב נהג ברכבת, בולם אם יש אירוע חירום. במקטע העילי, שזה בערך מחצית ממקטע הקו, הנהג נוהג".
באשר להיערכות הנוסעים לקראת מחר, החל מאופן רכישת הכרטיסים ועד לתדירות הקו, אמר: "למשתמשי התחבורה הציבורית יהיה קל, ההתחלה של השימוש ברכבת מאוד דומה למה שמשתמשים באוטובוסים או ברכבת ישראל. מערכת של רב קו, אפליקציות תשלומים. תעריפים דומים לתעריפים האוטובוסים. למי שבא מהרכב הפרטי אנחנו מקווים שיהיו לנו הרבה נוסעים שעד היום נסעו ברכבים הפרטיים, מערכת התשלומים שקיימת בכל מערך התחבורה הציבורית בישראל מאוד ידידותית".
"בתקופה הראשונה השירות לא יהיה בתדירות גדולה כמו שתהיה בתקופה לאחר שהמערכת תתייצב. כל נוסע שמגיע לקו במשך רוב שעות היממה לא יצטרך לחכות מעל 6 דקות, זה יקרה אחרי שנצליח לייצב את המערכת ולסנכרנן את המערכת בצורה טובה יותר עם הרמזורים. כל סנכרון של אותו גל ירוק, מינימום שהייה בצמתים ומינימום הפרעה לרכבים האחרים יקח מספר חודשים. אני מאוד מתרגש, כולנו מאוד דרוכים, אלף עובדים שמתכוננים לרגע הזה", סיכם.
עריכה: שני רומנו