רגע אחרי יום הכיפורים, ושנייה לפני תחילת חג הסוכות, איריס קול הקדישה את תוכניתה לאדם אותו בחרה כאיש השנה שלה - הרב אברהם מרדכי גוטליב, שגדל בעיר התורה והחסידות בני ברק והתחנך בישיבת בני מאיר.
היא סיפרה: "התבקשתי כאן לבחור את איש או אשת השנה שלי, חשבתי לעצמי על הימים הקשים מאוד והמפולגים שאנחנו נמצאים בהם וחשבתי שאולי עדיף שלא אלך על המובן מאליו, אנשים שמבקשים את הדמוקרטיה ואת החירות. אלא אחפש אדם שבא כולו עם אהבה ומבקש לחבר ולאחד בינינו, והראשון שחשבתי עליו היה הרב אברהם מרדכי גוטליב".
בפתח השעה, היא פנתה אליו: "אני מאוד התרגשתי לשמוע את קולך, אני צופה מעת לעת בסרטונים שלך, אני למדה מהם הרבה, חלק מהדברים לא פשוטים עבורי וחלק הם אור גדול. נדמה ששנאה כזו בין חילונים לחרדים ודתיים עוד לא ידענו. קודם כל אני רוצה לספר סיפור - הבת שלי, חיילת לוחמת בכיפת ברזל, בחורה טובת לב, יוצאת דופן לדעתי, עלתה על אוטובוס חזרה מהצבא, האוטובוס חצה את בני ברק בדרכה הביתה לגבעתיים. ניגש אליה אדם חרדי וביקש ממנה לשבת בכיסא האחורי באוטובוס, היא הייתה המומה והיא ענתה לו שיש מקומות פנויים והוא יכול בעצמו לשבת מאחור. רציתי לספר שמאז שהאירוע הזה קרה, גיליתי שהיא פיתחה טינה כלפי החרדים, דבר שלא הייתי רוצה שיהיה בבית שלנו כלל וכלל. איך אתה רואה את זה?"
בתגובה, הרב גוטליב השיב: "חוכמת הקבלה מחנכת את האדם לשים לב לצדדים האגואיסטים שבו, לצדדים המושחתים שבו, ולפתח, עד כמה שניתן, אהבת אלוקים והאדם. לפי חוכמת הקבלה, העניין של אהבת אלוקים והאדם הוא בראש היהדות, זה למעשה הדבר שאליו היהדות מכוונת, שואפת. אין בכל היהדות שום דבר אחר חוץ מאשר העניין הזה של אהבה".
"אני קורא לכל מי שליבו פועם בקרבו להסתכל ולראות את מי שנמצא ממולו", אמר. "הרי זה א'-ב' של חינוך. הפסוק אומר 'חנוך לנער על פי דרכו', כלומר, אתה צריך לשים לב לילד ולילדה שנמצאים מולך ואז להתייחס בהתאם. לא יכול להיות שאדם חרדי יבוא לבחורה שהיא לא דתייה ויבקש ממנה דברים שהם מאוד רחוקים מעולמה. זו התעלמות, אטימות, יש לך בחירה, אתה רוצה לשמור על מצוות הדת? זה בסדר גמור. אל תבקש שום דבר מאחרים. אנשים הם לא פלסטלינה שאתה יכול לעצב אותם איך שאתה רוצה. יש לך בעיה כלשהי? שים את עצמך באיזה מקום של האוטובוס או הרכבת שאתה רוצה, אבל אל תעשה ותבקש דברים שעלולים ליצור קונוטציות שליליות. תחשוב גם על השני, עם עצמך אתה יכול מה שאתה רוצה".
"בכל מצב, בכל עניין, אם יש לך איזו בעיה - טפל בעצמך ולא במה שנמצא בחוץ. זה לא מקובל על פי חוכמת הקבלה, זה מגביר שנאה וזה גם חילול השם", טען.
"את שואלת האם באמת האהבה היא פסגת היהדות?", אמר הרב לאיריס, והסביר: "רבי עקיבא אומר 'ואהבת לרעך כמוך', זה הכלל המרכזי של התורה, וכל הניואנסים של התורה והמצוות באים לנגן על מיתר אחר בנפש שלנו ולהפעיל אותו בכיוון של אהבת אלוקים והאדם. לא לומדים את הדברים האלה לעומק, אני לא מכיר מוסד שלומד את הדברים האלו ומתרגל אותם".
בהמשך התייחס לגבי הגיוס לצה"ל: "אני בעד שוויון בנטל, כי אני חושב שצריך לחבר את כל חלקי העם הזה. אני בעד לגייס חרדים. אם היה לימוד פנימי בתוך העולם החרדי, אז הפחדים והפרנויות היו יורדים הרבה מאוד. גם אם אתה מגיע לעולם זר, אתה אמור להיות בעל עמוד שדרה רוחני ולא לקבל טראומות מכל דבר. מה שיש לי לומר זה - בעל הסולם שלח את כל התלמידים שלו לעבוד, זה גם שוויון בנטל. הוא סבר שעם כל הכבוד לעבודה הרוחנית, אנחנו עדיין צריכים גם לעבוד עבודות גשמיות, פשוטות, כי האדם השלם בנוי מנשמה וגוף. אדם שנותן יתרון לנשמה ולא מתחשב בגוף, או להפך, זה בלתי אפשרי, לכן הוא שלח את כל התלמידים שלו לעבוד. צריכים את שני הצדדים באופן שלם, גם בעניין הזה של שירות בצבא ההגנה למדינת ישראל".
לאחר מכן, סיפר כי "יש בעולם החרדי לא מעט בעיות, אני חושב שאנחנו שומעים על מקצתן של הבעיות. מה שנקרא, השפיץ של הקרחון, אבל לא על כל הבעיות. יש הרבה בעיות נפש, בעיות כלכליות, בעיות של התעללות בנשים וגילוי עריות בתוך המשפחה. אני אומר חד משמעית, שימו לב יקרים ויקרות שלי מהעולם החרדי, אם המצוות והתורה והתפילה שלכם לא מגינים על עצמכם איך, אתם אומרים שזה יגן על כלל ישראל? אדם, כל זמן שיש בו נשמה, אז הוא חי, שמח, רוקד, מדבר, שר, ברגע שהקשר בין הנשמה לגוף מתנתק, אז הגוף פשוט נרקב. כל דבר שאין בו נשמה, נרקב, זה מה שקורה".
לקראת סיום השעה, המגישה תהתה כיצד הרב מתייחס אל אלו שמקטלגים אותו בגלל הנראות שלו, ואף מקללים אותו: "אני מסתכל עליהם ודן אותם לכף זכות, הם נמצאים בתוך גלות מאוד גדולה. אני דן אותם לכף זכות כי אני מגלה את האמת של היהדות שהם לא חונכו בה, כי יש גם במגזר החרדי הרבה מאוד בעיות, סבל, פצעים ושריטות. ואני חייב לפתוח את הדברים ולומר לכל מי שרוט - יש פתרונות".