טכנולוגיה וכל סודותיה הפכו במרוצת השנים מהעדפה לכלי הכרחי בשלל תחומי החיים, שרק ממשיכים להשתנות אל מול עינינו. חשים שאיבדתם כיוון? הגעתם למקום הנכון. שירי טסמן, סמנכ"לית השיווק בחברת 'אלעד', המצויה כבר שנים בלב העשייה הטכנולוגית, נכנסה לאולפן של 103fm וניסתה להבין כיצד משפיעות הטכנולוגיות הללו על חיינו הלכה למעשה. אזהרת ספוילר: הרבה יותר ממה שאתם חושבים. בפרק הראשון, אירחה טסמן את ניית (נתנאל) קוסובסקי, מנהל סטודיו UX ב'אלעד', ויחד הבינו קצת יותר את הנושא העתידני משהו, ואת הקשר שלנו לחברות וארגונים בישראל.
"בכל נושא ה־AI פתחנו קצת את הנושא פנימה והחוצה", פתחה טסמן את דבריה. "עשינו קבוצות עבודה פנימיות כדי לראות איך אנחנו מאמצים את הטכנולוגיה גם אצלנו בפרויקטים, וכדי להבין איך אנחנו משתמשים בכלי הזה כדי לעזור ללקוחות שלנו לחזק את הקשר שלהם עם הלקוחות שלהם".
בתגובה, תיאר ניית: "ה־AI הזה כמילה, הרבה אומרים אותה, כולם היום מדברים על AI, וצריך להבין ש־AI הוא פה בשביל להישאר, זה באמת כלי. זה זורק אותי אחורה לתקופות כמו שהתחילו להכניס הנפשות לממשקים. בסדנה שעשינו על הבינה המלאכותית, המנהלים הבכירים אמרו 'אני רוצה לצאת מהסדנה כשאני יודע לעשות מצגות עם צ'אט GPT'. הם לא רואים עדיין איך אתה יכול לקחת את זה ולהמציא מזה דברים מאפס שיתאימו לארגון שלך. החבר'ה בשטח שפוגשים לקוחות ומקדמים את רעיון הארגון, יש להם מושג קלוש, אולי הם שומעים מהסמנכ"לים שלהם, אבל אין להם באמת מושג מה קורה בשטח. בסוף האנלוגיה לתחרות העסקית זו גם לפעמים מלחמה. המטרה של הסדנה היא למצוא באמת בעיות אמיתיות שהארגון נתקל בהן, שבאות מהשטח, ואיך באמצעות בינה מלאכותית ניתן לבנות מוצרים שיתנו לכך מענה שלא חשבנו עליו".
בהמשך, הוסיף: "אתה עלול לבוא עם מחשבות של איך לדעתך הפתרון עשוי להיות, ואז אתה מגלה בשטח שהבעיה לגמרי אחרת. המנכ"ל בעיקר שומע כשהלקוחות מתוסכלים, ושמוקד השירות כל הזמן במצב כיבוי שריפות מתמיד. כשמקום נמצא במצב של לחץ תמידי אי אפשר להשתפר, יש המון תסכול, החבר'ה לא שורדים הרבה זמן, אבל אתה עלול לבוא לזה ממקום של 'אין מספיק אנשי מוקד', עם טעויות, עם מחשבות מראש. אנחנו צריכים לעזור להם להנגיש את זה, את העניין של להחליף את השדה, זה רק לשנות הגדרה".
האם ישנה סיבה לדאגה מהשתלטות הבינה המלאכותית על כל קרקע פורייה? "זה לא הולך להחליף אף אחד, מדובר בכלי עזר", הבהיר קוסובסקי. "כנראה שזה יעזור לעשות את העבודה קצת יותר מהר, אבל מה שיושב בפרונט? לדעתי זה עוד לא שם. זה כלי, הוא לא הולך להחליף את האותנטיות. זה עדיין לא שם, זה בדרך לשם והלוואי והתהליך יצליח. כדאי להכיר את ה־AI, לא להישאר אדיש אליו, הבינה המלאכותית כאן בשביל להישאר. זו המהפכה הבאה של הדור בתקופה שלנו, וזה הולך להשפיע על הכול. להכיר, ללמוד אבל לא להיסחף סתם אחרי הזרם, בסוף זה צריך לפגוש אנשים אמיתיים ולעולם לא תדע את הדרך הנכונה להטמיע את זה אם לא תרגיש זאת ברגליים. אל תשים סתם פתרון AI כי זה מגניב, הפיצוח הוא לדעת שעל הבינה המלאכותית לפגוש בעיות אמיתיות של אנשים, רק אז תמצא את האור"
עריכה: שני רומנו ומיכל קדוש