מאז פרוץ המלחמה חלה עלייה משמעותית בעוולות צרכניות מול קשישים, עקב אוריינות דיגיטלית נמוכה שלהם. סקר 'אמון הציבור' שנערך לאחרונה העלה בין היתר כי 58 אחוזים מהקשישים בישראל העידו כי חוו בשנה האחרונה לפחות פגיעה צרכנית אחת.
תמר נבו, מנהלת המחקר באמון הציבור, שפכה אור על התופעה המקוממת. לדבריה, "על אף שהקשישים הם אוכלוסייה פגיעה יותר לפגיעות צרכניות, הרבה מהם חוששים להתלונן".
עוד אמרה: "אנחנו רוצים לעודד אזרחיות ואזרחים ותיקים להתלונן, לממש את הזכויות שלהם ולא להתבייש".