כבר שנים ש'סטודיו פשה', רשת חנויות אופנה שבגדיה נמצאים בכל ארון בישראל, היא אחת מהרשתות המיוחדות והרבגוניות ביותר שיש לעולם האופנה להציע. אך האם ידעתם שמדובר בעסק משפחתי שקיים כבר שלושה דורות, ושהכל החל מאהבה לתחום המרתק הזה? בפרק הרביעי של 'הצ'יפסר' על קריירה, עסקים, והחיים עצמם, אירח ערן שומרון את המעצבת לין פשה, הבעלים של הרשת, לשיחה צפופה על הסיפוק מהעבודה, האחריות הרבה, והשילוב בין קריירת ניהול תובענית לחיי המשפחה.
"אני דור שלישי למותג", סיפרה. "סבי מצד אבא היה גאון טקסטיל, הוא אפילו כתוב בספר הטקסטיל הישראלי. סבא שלי עשה חיל בכל הנוגע לבדים, דפוסים וטקסטורות, והציע לאבי להמשיך את דרכו. גם הוא וגם דוד שלי הפכו את העסק ממותג של בדים לבגדים, ואני הדור השלישי. כשנכנסתי בגיל 20, הפכנו את המותג לתמהיל הרבה יותר רחב".
על הרגע בו הבינה לין שסטודיו פשה הוא הייעוד שלה, אמרה: "כל חיי הייתי בטוחה שאהיה שחקנית, אך מיד בשחרור מהצבא אבי אמר לי 'יש לי נסיעת עבודה חשובה, אני רוצה שתעשי אותה'. הנסיעה הייתה מאוד מוצלחת ושם הבנתי שיש לי הרבה מה לתרום, גם לעסק המשפחתי כמשפחה וגם להתפתחות שלו. רגע אחרי השחרור נשאבתי לזה - לא ראיתי שום אופציה אחרת כבר. בעלי הוא שחקן תיאטרון בתיאטרון הבימה, אז תמיד שהוא מקבל תפקיד שווה אני מרגישה את זה דרכו".
"אני חושבת שכשאתה עסק ותיק ומנוסה, אתה כל הזמן צריך להתאים את עצמך לרוח התקופה ולחפש איך להתפתח", הסבירה. אתה לא יכול להיות סטטי באותו מקום. כל הזמן אנחנו מתאימים את עצמנו לרוח התקופה". על 'Curvy', מותג הרשת החדש המיועד למידות גדולות, סיפרה לין: "אנחנו מאוד חשופים לביקורת, אבל אנו אוהבים ביקורת, אני ניזונה ממנה, גם מביקורת שהיא לא טובה. אני מקבל עשרות הודעות ביום, והביקורת הזו שומרת עלינו כמותג רלוונטי כל הזמן. קיבלתי ביקורת על כך שהמידות הן רק עד 42, והבנו שיש דרישה מטורפת שאף אחד עוד לא הצליח בזה כאן בארץ. כך נולד 'Curvey'. לשבור את תקרת הזכוכית זה מפחיד, כי מותגים גדולים ובינלאומיים לא עשו את זה, אז למה אני כן? אבל זה להאמין שזה חייב לקרות. החוכמה בלנהל עסק משפחתי זה לדעת שלכל אחד יש את התפקיד המוגדר שלו, ולסמוך עליו, זה מה שהוא יודע לעשות הכי טוב. יחד, באחדות, לנהל 35 סניפים בפריסה ארצית, ויש לנו גם אתר אונליין".
כיצד מצליחים לשלב ניהול עסק מצליח עם חיי משפחה פעילים? "אני מנסה כל יום מחדש לפצח את הנוסחה, איך אני משלבת, אני גם אמא מאוד טוטלית", שיתפה. "זה לג'נגל, וצריך לקבל את זה. אם היה יום עם קצת מצפון לכאן או לכאן, מחר יום חדש. זה כל הזמן לחפש את האיזון הזה, גם שלי. אנחנו שומרים שבת, זו מתנה ענקית. בשבת אין עבודה, וגם בבית לא מדברים על עבודה בשבת. אבל עד השבת אנחנו עובדים 24/7, אין לי את השעות שבהן אני אומרת 'אני לא זמינה'. זה העסק שלי, הוא חשוב לי לא פחות - זה ממש עוד ילד. אני לא יודעת אם לקרוא לזה מחירים, אני מקבלת אותם באהבה. אני חושבת שזה בא לידי ביטוי בעיקר אחרי הלידות, רציתי להתמסר לאימהות, להיות שנה בבית, לטייל בפארקים, אך זה לא תאם את הקריירה שלי".
"אני חושבת שהקורונה והמלחמה של שבעה באוקטובר אלו שני משברים שונים לחלוטין", התייחסה פשה לשנים האחרונות במדינת ישראל, שאילצו אותה, ואת הרשת, לחשב מסלול מחדש. "הקורונה הוציאה את העולם לשיפוצים, היה שוק מאוד גדול, זו הייתה פגיעה שלא פסחה כמעט על אף אחד, בעיקר בקניונים. הרגשנו את זה בסניפים, שהתריסים פשוט סגורים. אבל בקורונה ראינו את זה כחלון הזדמנויות לחישוב מסלול מחדש, איך אנחנו מפתחים את עצמנו תוך כדי. זה לראות איפה כל משבר טומן בחובו את ההזדמנות הבאה, ולקבל הרבה החלטות מהירות תוך כדי תנועה".
בסיכום דבריה, סיפרה: "אני אוהבת לעבוד עם מספרים, עם היסטוריה, לראות אילו החלטות למעשה קיבלנו ואיזו תוצאה התקבלה בסופו של דבר, ואנחנו סומכים גם על האינטואיציה שלנו כבעלי העסק. גם אם אנחנו צריכים לקבל החלטות מאוד מהירות, אנחנו יודעים שב־98 אחוזים אנחנו צודקים".
עריכה: שני רומנו ומיכל קדוש