עסק, כידוע, הוא בפרק החמישי של 'הצ'יפסר' בהגשת ערן שומרון, אירח את היזם ואיש השיווק סניה ולדברג לשיחה על 'אנבלה', הסטארט אפ המהפכני שברא במו ידיו, המלחמה בין רוסיה ואוקראינה שהשפיעה עליו ללא כל התראה מוקדמת, והעסקים לצד החיים האישיים והמשפחתיים.
"אני יזם ואיש שיווק המון שנים", תיאר תחילה. "הייתי בעבר הבלוגר הכי פופולרי בישראל בערך 3.5 שנים, משם התחלתי. היום יש לי משרד פרסום שמתעסק הרבה עם סטארט אפים, ויש לי סטארט אפ משלי - 'אנבלה', פיתחנו משאבת חלב שמדמה יניקה של תינוק, ושואבת בערך פי 2 יותר חלב מהאחרות. היא גם הרבה יותר נעימה. התחלנו לא מזמן למכור בארה"ב, ואנחנו מוכרים גם בישראל. בשנה הראשונה עשינו קצת יותר ממיליון דולר. עשינו קמפיין גיוס המונים קטן בתחילת הדרך, אחרי 'הכרישים' שמעו עלינו הרבה יותר, משם זה התפוצץ. אבל זה לא שהיינו ממש אנונימיים לפני זה".
על הניצוץ ליצור ולשנות את המציאות, סיפר סניה: "אני חושב שבכללי אני סקרן ואוהב להתעמק בנושאים. אני לא יכול להגיד שאני מבין בהכול. כל הנושא הכלכלי לצורך העניין התחיל מהקמפיין של חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, כשהצטרפתי לאסטרטגיה של הקמפיין. הסכמתי עם רוב הדברים שם, ואהבתי שזה היה מנומק, הסבירו למה, לא כל מיני סיסמאות שאין מאחוריהן הרבה. בהמשך הבנתי שאני לא מבין כלכלה אבל צריך לשווק כלכלה. התחלתי לעקוב אחרי כלכלנים ולאט לאט הצטבר לי ידע. בנושא אוקראינה, במקרה הזה זה התחיל מזה שהבנתי שאם אני לא עושה את זה אף אחד לא יעשה זאת באותה מהירות ויעילות".
"ביום הראשון של המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, לא הרבה אנשים הבינו שהולכת להיות מלחמה רצינית באירופה", התייחס ולדברג לפלישה הרוסית, שנגעה אליו באופן אישי. "אני מאלה שאומרים שרוסיה היא מדינת אויב ועוינת לישראל, עוד הרבה לפני 7 באוקטובר והמלחמה באוקראינה. ערב אחד צלצל אליי חבר שהיה באוקראינה, שאמר לי שהוא עם רעייתו ועוד זוג חברים בגבול בפולין ושאי אפשר לצאת. הוא התחיל לתאר לי אנשים עם נשק שאמרו להם להתרחק מהגדר, ותיאר לי מראות שבראש שלי נלקחו ממלחמת העולם השנייה. פרסמתי פוסט בקיר הפרטי שלי, ומאותו רגע הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל כמה ימים. 15 אלף איש עברו דרכנו באיזשהו שלב, אז ביקשתי מאנשים בפייסבוק עזרה. זה התחיל מזה שרציתי לעזור לו, קם ארגון, ונחשפנו להרבה ברדק בממשלה. היו גופים שהיו אמורים לעשות את מה שעשינו. פה במלחמה תוך 48 שעות זה תפקד, כי הבינו שזה מצב חירום שלנו, האזרחים הרימו הכול תוך שנייה. שם זה לא היה ככה, וזה נורא עצבן אותי".
בסיום השיחה, תיאר סניה ולדברג את הימים שלפני הרעיון של 'אנבלה', והודה: "כשאשתי באה אליי עם הרעיון, והבנתי שמלא מתלוננות על זה ואין פתרון. קנינו שתי משאבות שלא היו בארץ, אחת מאנגליה ואחת מארה"ב, וגם זה לא עבד. ואז היא שאלה, 'אולי תבנה לי משאבה שמדמה יניקה של תינוק?', הבנתי שיש פה רעיון לסטרארט אפ. רעייתי אמרה שמלא מתלוננות, וחוץ מזה שהתקשרתי למהנדס כדי לבדוק שזה אפשרי, כתבתי פרסומת למוצר כאילו זה קיים. הבנתי שיש סטארט אפ שאפשר לעשות ממנו אחלה אקזיט, וראיתי את גודל השוק. יש הרבה יזמים, בעיקר של פעם ראשונה, שחושבים שהשקיעו בהם כסף וזהו, נגמר הסיפור. זה ממש לא ככה, אחרי שיש משקיעים זה אפילו קצת יותר קשה. תלוי איך אתה מנהל את זה, את הציפיות, המשקיעים. היום אנחנו צריכים לצמוח, לגדול, לדאוג למכירות בארה"ב ולהתפתח כמה שיותר מהר. האתגר שלנו זה לצמוח ולהוציא כמה שיותר מוצרים לשוק ובמהירות. בינתיים אנחנו מתקדמים יפה. אם נעמוד בשנה השנייה כמו שצריך בתוכניות - אנחנו בדרך הנכונה לאן שאנחנו רוצים".
עריכה: שני רומנו ומיכל קדוש