איפה הכסף
עם ענת דוידוב

קונים יותר?

למרות המלחמה שנת 2024 שברה שיא במחזור הפעילות בכרטיסי האשראי • ירון סופר, סמנכ"ל עסקים ומכירות בהפניקס גמא, הסביר


על פי נתוני הפניקס גמא באשר לדפוסי הצריכה שלנו, שנת 2024 שוברת שיאים בהיבטי מחזור הפעילות בכרטיסי האשראי בישראל - זאת תשעה חודשים לתוך המלחמה המורכבת. ירון סופר, סמנכ"ל עסקים ומכירות בהפניקס גמא, הביא פרטים נוספים על הידיעה. 

"בסך הכול אנחנו ראינו בתחילת המלחמה שהייתה ירידה מאוד חזקה בפעילות של כרטיסי האשראי במשק. בחודש-חודשיים הראשונים ראינו ירידה מאוד חזקה, ולהפתעתנו הצרכן הישראלי יודע להסתגל היטב למצבים. כמו שהוא עשה בתקופת הקורונה, גם בתקופה מאתגרת זו שהיא תקופת המלחמה, הצרכן הישראלי הסתגל, ולמעשה אנחנו רואים גידול בהיקפים של הרכישות בכרטיסי אשראי לעומת התקופה טרם המלחמה בשנה שעברה", אמר סופר. 

לדבריו, "זה נובע גם מצמצום מסוים במזומן, גם מעליית המחירים, גם מזה שישראלים רבים שהיו רגילים להיות בחו"ל בתקופה זו נמצאים בארץ, ולמעשה אנחנו רואים גידול בכמות העסקאות. הנתון שהפתיע אותנו - אנחנו רואים שיש ירידה בגובה העסקה הממוצעת. סך הכול בהפניקס גמא אנחנו עובדים מול עשרות אלפי בתי עסק, ולמרות שיש גידול בכמות העסקאות, יש ירידה בעסקה הממוצעת. מה שזה מלמד שהצרכן הישראלי עובד בתבונה בקניות שלו". 

סופר המשיך והסביר על הצרכן הישראלי: "אם בעבר הוא היה נכנס לרשת כלשהי ועושה את כל הקנייה באותה רשת, היום הוא מפצל את זה למספר קניות. כמות העסקאות עלתה, אבל גובה הקנייה הממוצעת ירד". 

09/07/2024

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


ירון סופר
ירון סופר  |  צילום: לילך אוזן
Paris