במשך תשעה חודשים ערוצי הטלוויזיה המסחריים עושים את עבודתם נאמנה ומעבירים לאזרחי ישראל כתבות, עדויות ודיווחים לאורך תקופת המלחמה. ניר וולף ('ישראל היום') על הצד האפל של המדיה ועל התהייה האם הערוצים המסחריים עושים ניצול ציני של המצב?
"זה באמת בעייתי ומורכב. ברור שהתקשורת והטלוויזיה, שהיא המדיה החזקה ביותר היום, יש לה יכולת לשמר את החטופים בתודעה ולהניע את האזרחים לעשות מהלכים כדי לשפר את המצב", טען על כוחה של המדיה. "הערוצים המסחריים הם עסק כלכלי. התקשורת צריכה את משפחות החטופים", אמר.
"צריך לשאול באיזה שלב התקשורת עושה שירות טוב ובאיזה שלב היא משתמשת בחטופים לצרכים מסחריים. יש כל מיני סצנות כאלה בהאח הגדול וברוקדים עם חטופים. זה ניצול ציני של המצב, ניצול כלכלי של הטלוויזיה", הביע את דעתו. "אני בעצמי לא החלטתי מה נכון ומה לא. עד כמה אסקפיזם הוא חשוב", הדגיש.