על פי הערכות, 100 אלף תיירים ישראלים תקועים בחו"ל לאחר שחברות התעופה הזרות ביטלו במפתיע את הטיסות לישראל. ענת דוידוב דנה בכך ב־103fm עם עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע, אשר הסביר כיצד חברתו מתמודדת עם המצב המורכב.
לדבריו, "אני מקבל כל הזמן עדכונים על ישראלים שאין להם דרך לחזור הביתה. מדובר על אלפים כרגע. אנחנו בחודש אוגוסט, והרבה אנשים תיכננו לצאת. משעה לשעה אנחנו מקבלים עדכונים של עוד ועוד חברות שמבטלות. לדעתי נשארנו עם בין 10 ל-12 חברות זרות שממשיכות לטוס לישראל, כל השאר ביטלו. לצערי אני רואה את האירוע הזה, והאירוע הזה לא יסתיים בקרוב"
עוד הוסיף: "אנחנו בארקיע מנסים לנהל את הלו"ז כסדרו ודי מצליחים. אנחנו מעמיסים על הצי שלנו, וכך נוכל עם כמה שאפשר לקיים את הלו"ז. נכון, זה גורם גם לאיחורים, אבל אנחנו מנסים לעזור לכולם. למדנו כלקח סביב ה-7 באוקטובר שאנחנו נגביר טיסות לשני יעדים מרכזיים - אתונה ולרנקה, שמשם נפעיל סוג של רכבת אווירית ויוכלו תמיד למצוא איזושהי טיסה חזרה לישראל".
בהמשך השיחה הבהיר: "יש הרבה פייק ניוז שהשמיים נסגרים. הכול מתנהל כסדרו, השמיים נסגרו במהלך המלחמה רק פעם אחת לעשר שעות במהלך המתקפה האיראנית שבה הם שלחו 300 טילים. אלו השעות היחידות שהשמיים נסגרו. השמיים תמיד היו פתוחים לאורך כל המלחמה, החברות הישראליות לא הפסיקו מעולם לטוס. לא לשמוע לפייק ניוז, זה גורם לפניקה ולחוסר ודאות".
בוא נדבר על נקודת התורפה וזה המחירים הגבוהים שאתם גובים מנוסעים שהטיסות שלהם בוטלו, יש הצדקה לדבר הזה?
"אני אענה בכנות, נכנסו למשבר הזה בחודש אוגוסט שהוא חודש יקר.המחירים של חודש אוגוסט הם לא המחירים של חודש אוקטובר. בסוף כל חברת תעופה חיה על תקופות ה'פיק', וחברה מנהלת את התשואה שלה על פי ביקוש והיצע. בכל חברה בעולם כשמטוס נשאר עם עשרה מושבים אחרונים, תראי שהמחירים יהיו מאוד גבוהים", השיב.
"לאורך כל התקופה שמרנו על מחירים סבירים, לא השתוללנו ולא ניצלנו את המצב. באוגוסט המחירים גבוהים. אני יכול להבטיח לכל הישראלים שתקועים שאני אעשה הכול על מנת להוסיף טיסות ליעדים האלה, שבאמת כולם יוכלו לחזור הביתה", סיכם.