מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm, התייחס לירידה במספר הטיסות באופן כללי ולטיסות לאילת בפרט.
לדבריו, "אנחנו בקשר גם עם ראש העיר וגם עם רשות שדות התעופה. התחייבנו לפני הקיץ על מתווה שנתמיד ונרחיב את כמות הטיסות ואכן כך נעשה. אנחנו טסים קרוב לחמש עד שש טיסות ביום. אנחנו חברה אחת שטסה כמעט לבד על הקו ונעשה הכול על מנת להגביר את הטיסות. היו פה אירועים בחודש אוגוסט שכולנו מכירים ורוב טיסות התעופה הזרות ביטלו והייתה בקשה משרת התחבורה ומהחברות הישראליות להגביר את הטיסות הבין־לאומיות על מנת לחלץ ישראלים בחו"ל שנתקעו ואכן נענינו. למרות זאת המשכנו לטוס לאילת. אומנם היו גם מקרים שנאלצנו להחזיר נוסעים תקועים מחו"ל, אולי גם על חשבון טיסה מאילת, אבל השתדלנו שלא".
בהמשך התייחס להודעות חברות הטיסה על ביטולים: "כל קבוצת 'לופטהנזה' ביטלה, 'אייר פראנס' גם ביטלו, שזה מפתיע ולא מפתיע. עברנו את חודש אוגוסט עם איום מתמשך על ישראל ורוב החברות ביטלו. אולי הם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים ולכן כבר אתמול בערב הם ביטלו אבל לרוב זה הולך כמו כדור שלג או דומינו - כשקבוצת לופטהנזה, שהיא מאוד משפיעה בענף מבטלת, אז אחריה הרבה מאוד חברות מבטלות, הפעם זה לא קרה", השיב.
"היו דיבורים ש'יונייטד' ו'דלתא' יחזרו לקראת חודש אוקטובר, ולמיטב הבנתי וידיעתי הם לא מתכוונות לעשות את זה בקרוב. החברות האמריקניות בשונה לחברות האירופאיות הטיסה לישראל היא מאוד מורכבת. כרגע ישראל מוגדר במצב מלחמה וצוותים אמריקנים לא ישנים בישראל ולכן כל טיסה מצפון אמריקה מלווה בנחיתה בדרך להחלפת צוות בניגוד לחברות האירופאיות", הוסיף.
"כל עוד האיום הצפוני נשאר בעצימות הזו חברות התעופה הגדולות לדעתי ימשיכו לטוס אלא אם כן האיום יתגבר. אתמול יצאנו במבצע של מחירים מאוד זולים וניתן למצוא הרבה מבצעים סביב ה-200$ הלוך ושוב. מי שרוצה לצאת בערב חג ולחזור אחרי החג אז המחירים יהיו יותר גבוהים, אבל מי שקצת יותר גמיש יכול למצוא את הטיסות ב-60%-70% פחות מהמחיר", הציע.
עריכה: אליעזר בן יהודה