רכישת רכב מלווה לא אחת בלקיחת הלוואה. כיצד נראה התהליך מן הצד השני? בפרק העשירי בפודקאסט 'מסלול האצה' בהגשת בועז קורפל ושגיב מגר, שוחח מגר עם מנכ"ל ומייסד 'מימון ישיר' לשעבר ערן וולף על העבר שהביא אותו ל'מימון ישיר', הקריירה הצבאית, הכדורסל הקרוב ללבו, ותחום האשראי בזירת הרכבים.
"חזרתי לשחמט בגיל 57, בעקבות התנדבות עם ניצול שואה שהיה שחמטאי", תיאר וולף בתחילת השיחה. "לדעתי שחמט זה כלי, חשיבה שחמטאית היא כלי ניהולי אדיר וזה מאוד השפיע עלי. בשחמט אתה כל הזמן צריך לחפש פתרונות למצבים. נוצר לך מצב, הכלים זזו, ואתה צריך לחשוב קדימה. לא תמיד אתה יכול לחשב עשרה צעדים קדימה בגלל כמות האפשרויות, אבל אתה יכול להסתכל אסטרטגית לאיזה כיוון אתה רוצה לקחת את הדברים. זה מאוד דומה לניהול. את 'מימון ישיר' הקמתי מאפס. התחלתי את החברה עם הלפטופ במצב בו לא היה לי מושג גם בתחום, למדתי שאנשים הם הדבר הכי חשוב. המשאב האנושי. ב'מימון ישיר' למדתי את זה ממש על הוורידים, כי שם היה DNA שבניתי מההתחלה. ראיתי שאתה מביא אנשים שהם רעבים, דינמיים ורוצים לזוז, החברה נראית אחרת. אני חושב שזה מאוד מאפיין את 'מימון ישיר', גם האיכות האנושית וגם הדינמיקה של האנשים. עכשיו כשאתה בונה חברה שיש בה דינמיקה, אתה רואה שלחברה יש פוטנציאל הצלחה הרבה יותר גדול".
על עולם האשראי בתחום הרכבים, סיפר: "בתוך שוק האשראי לפרטיים יש שוק מאוד משמעותי שזה שוק האשראי לרכב. לבנק מאוד קשה לתת פיתרון למהלכים שצריכים יעילות ומהירות. אתה נכנס לסוכנות ורוצה שהכל ילך לך קל, ואתה גם מחפש עוד המון פתרונות אחרים, למשל תמיד אומרים 'תמיד להסתכל רק על הריבית'. זה לא נכון, אנשים הרבה פעמים מטרידים אותם גם דברים אחרים כמו גובה ההחזר החודשי. יש אנשים שזקוקים להלוואות גדולות למשל. על מכונות יוקרה למשל, הבנקים פחות יודעים לתת הלוואות".
"גופים חוץ בנקאים שיודעים להתמחות בסגמנטים של לקוחות הרבה פעמים עובדים יותר טוב, נותנים הלוואות לקבוצות לקוחות שהבנק לא נותן להם או לא נותן כמו שהם רוצים", הדגיש וולף. "אז פה אני חושב שהשוק החוץ בנקאי הוא שחקן הרבה יותר חזק, ולכן בכל העולם של אשראי צרכני ובעיקר באשראי של הרכב, הגורמים החוץ בנקאים הלכו ועלו בשנים האחרונות".
עריכה: אלון גבאי ומיכל קדוש