ישראל במלחמה 417 ימים, עם 101 חטופות וחטופים שנרקבים במנהרות חמאס, בקור, בחושך, עכשיו אולי תהיה איזו תקווה קטנה בליבם שעם חתימת ההסכם עם חיזבאללה משהו יתחיל לזוז, כי יש מי שכבר קושר בין הזירות. 417 ימים ארוכים מדי.
ועוד משהו: שנת 2024 מסתמנת כשנת שיא שלילי במספר ההרוגים בתאונות הדרכים. המספרים הקשים מדברים: 38 ילדים נהרגו, על פי נתוני הרלב"ד, מספר שיא מאז - שימו לב - 2010. רק אתמול נדרסה למוות במעבר חציה בירושלים ילדה בת 10. נכון להיום 389 הרוגים ילדים ומבוגרים שנהרגו בשנת 2024, והשנה עוד לא הסתיימה. ובסטטיסטיקה השלילית הזאת ככל הנראה זה עוד לא הסוף. תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מקוצץ בעקביות, בהתאם גם האכיפה בכבישים. כשיש מלחמה האזרחים משלמים את המחיר, גם בנושא הזה כמובן.
אם לא ידעתם, יש בכנסת ועדה לבטיחות בדרכים, היו"ר שלה ח"כ בועז טופורובסקי התפטר במחאה על חוסר ההשפעה שלה. לא משפיעה על כלום ושום דבר, ודאי שלא על משרד התחבורה והעומדת בראשו - השרה מירי רגב.
מבקר המדינה התייחס לאחרונה לעלייה העקבית במספר התאונות וייחס אותה להיעדר אכיפה. המשטרה בעידוד השר יודעת לחלק כלי נשק להגנה עצמית כמעט לכל דורש, אבל איפה השוטרים? נעלמו. ומה עם יישום התוכנית הרב שנתית הלאומית שמונחת על שולחנה של שרת התחבורה? למה זה תקוע? גם זה יידחה ליום שאחרי? הכביש הפך לזירת רצח. תתעוררו.