חגי בידרמן, הבעלים של מכון חגי ודורון, קבוצות להקניית מיומנויות חברתיות לילדים עם הפרעות קשב, התארח בתוכניתה של מיכל דליות וסיפר על הפעילות במכון, והסביר מדוע אנחנו עושים את החיבור הזה. למה דווקא כשיש לקויות למידה והפרעות קשב יש קושי חברתי?
בידרמן: "כשהתחלנו עם זה לפני 20 שנה הרבה גבות הורמו. העניין הוא כן למידה, אבל הרבה יותר רחבה מהלמידה בכיתה. יותר ויותר מבינים שהפרעות ולקויות למידה זה משהו נוירולוגי. זה משפיע גם על למידה של יחסים בינאישיים. הלקות משפיעה על האופי של התלמיד. ככל שהילדים מתפחתים רואים שזה מקשה עליהם מבחינת קשרים חברתיים". הוא הביא דוגמה מובנת מאליה: "הפסקה בבית ספר - כמה הסיטוארציה מורכבת. ברגע שיש צלצול כל הילדים יוצאים למרחב פתוח, שצריך להתמצא בו. עד כיתה א' הילדים עטופים. ומכיתה א' זה - תסתדרו לבד".