לאחר שאפליקציית 'וולט' שינתה את שיטת חישוב דמי התפעול שלה, חברת 'משלוחה' מבהירה שאצלה זה לא יקרה. דניאל רחמים, מנכ''ל ומייסד 'משלוחה', שוחח על כך עם ליאת רון ואריה מליניאק.
"הם לוקחים 5% מההזמנה, כשממוצע ההזמנה הוא 150 ₪, אפשר לעשות את המתמטיקה. הם גם לוקחים עוד 4 ₪ מהמסעדה עצמה, ובנוסף הם לוקחים 27% ממנה", סיפר רחמים על המתחרה הבין לאומית של חברתו, והוסיף: "התוספת האחרונה הייתה מוגזמת. זה מגיע למצב שהזמנת משלוח מוולט מגיעה למספרים מאוד גבוהים. זה באמת קצת מוגזם. כמה בן אדם יכול לשלם על משלוח?"
"זה משפיע גם על שכר השליחים כי הם לא יקבלו טיפים. כשאתה משלם 10 ₪ במינימום ועוד 6 ₪ דמי תפעול בהזמנה ליד הבית שלך, זה לא ישאיר לך הרבה מקום לתת טיפ", הדגיש רחמים.
אם כך, במה שונה החברה שהוא עומד בראשה? רחמים הסביר: "משלוחה היא אפליקציה ישראלית לא פחות טובה מוולט. היופי הוא שהיא מחזיקה כסף לגולשים, כי אנחנו לוקחים פחות מהמסעדות ומגלגלים את זה לגולשים. במסעדה כמו 'אינדירה' בתל אביב למשל, תשלם 10 ₪ דמי משלוח, ותקבל 15 ₪ קאש בק להזמנה הבאה שלך. ב-2024 החזרנו ללקוחות מעל 7 מיליון ₪ כסף חוזר ללקוחות. יש לנו ארנק דיגיטלי, אתה מקבל התראה שקיבלת כסף לארנק. אנשים מממשים במאות אלפי שקלים בכל חודש".
מנכ"ל 'משלוחה' נשאל על התדמית של החברה שלו כנותנת שירות ברמה נמוכה יותר מזו של וולט. על כך השיב: "אנחנו נותנים שירות מצוין. זה תמיד מאתגר – משלוחים שבין 15 דקות לשעה, ויש תקלות. זה שוולט עשו עבודה מצוינת, אני לא מתווכח".
הוא הוסיף: "וולט, כבודה במקומה מונח, ויש להם מוצר שעושה עבודה טובה, אבל היא אפליקציה פינית בבעלות אמריקנית שצריכה להחזיר למי שרכש אותה 8 מיליארד יורו, והיא תעשה את הכול בשביל זה. היא צריכה להגדיל את ההכנסות שלה ולקחת כמה שיותר. משלוחה היא אפליקציה ישראלית, והיא לא פחות טובה מוולט, והיא שמה דגש על צרכנות נבונה ועל השפעות המחירים לכיוונים שאנחנו הולכים אליהם. כדי שהיא תהיה משמעותית היא צריכה רוח גבית מהצרכנים, אין מה לעשות".
הוא העיד כי עליית המחירים ב'וולט' ומחאת הצרכנים כנגדה, מסייעת מאוד לחברה שלו: "העבודה שלנו הכפילה את עצמה, וגם אם תיכנסו לדירוג באייפון, משלוחה ממוקמת במקום הראשון בהורדות. לעולם לא נהיה וולט. נהיה טובים".
עריכה: אחיעד לוק